en fråga från en som inte kan detta nu riktigt! ytterfilter menas det att men har pump och filter under karet i ställningen och inner filter att man hänger pump och allt i karet?
kanske korkad fråga men jag måste ju ställa den.. jag tycker mitt vatten blir lite grumligt ibland och måste byta vattnet och suga rent botten ofta. jag ger ju mina fiskar (channa,red tail,påfågel och papegoj fiskarna) räkor,musslor,fiskbullar,pellets som dom verkligen gillar. så maten skitar inte ner överdrivet mycket alls! och det blir alldrig rester kvar för den delen heller,, men en Fluval FX5 är bra säger ni?! var ju inte speciellt dyrt för det pakatet, allt verkar ju ingå åh! eller måste man ha nåt mer? men Eheim då är det bättre? jag behöver ju inge värsting grejer men det ska va bra och prisvärt=)
helt riktigt uppfattat angående filtrena.
inte konstigt att du får byta vatten ofta o att det är skitigt. du har ju förlitet filter. o du har ju inte de små fiskarna precis.
FX5 är typ värstingmoddellen nu. ganska stor men väldigt bra. o du har ju storta akvarium med ganska tung fisklast så jag skulle köra på det. tänk på att filtret är minstlika stort som två spannar då filtervolymen är 20L. men det är det nog värt.
Eheim är dyrare, (men kanske bättre kvalite)