Tips på nytt grus/sand!!!

#1 - 30 juli 2006 17:08
Hej alla akvarister!

Jag ska byta mitt grus mot någon enfärgad ljus finkornigare grussort, alternativt sand. Tipsa gärna vilken sort ni tror blir snyggast, vill dock ej ha för finkornig sand. Samtidigt ska en massa inredningsgrejer ändras, det enda som blir detsamma är egentligen bara bakgrunden och fiskarna samt några växter. Tipsa gärna med kornstorlek, namn och färg. Vore jätteglad!

De inneboende fiskarna står i min profil om det skulle förändra svaret!
#2 - 30 juli 2006 18:41
Prova "Indisk Kornsand"..
Uppfyller dina önskemål ganska bra!
#3 - 1 augusti 2006 00:12
rådasand tycker jag är ursnyggt, speciellt om du vill dekorera med grenar och växter :) om du kikar på min zoon så kan du se rådasanden i det syd/centralamerikanska karet och i lillkaret. helt klart min favoritsand! växterna verkar också gilla den. lotusens rötter går över hela akvariet nu för tiden....hehe...
#4 - 1 augusti 2006 09:15
Tack så mycket för tipset. Nu blev det engelsk sjösten även om jag var nära att köpa råda sand. Svårt att se i affären hur det kommer bli men jag tyckte det var snyggare med lite ljusare färg. Ska ta kort på slutresultatet så fort dimman i karet lagt sig.
#5 - 1 augusti 2006 10:50
har du kollat in det "lergrus" som Janne Wester har? Som små små lecakulor, rätt snyggt!
#6 - 1 augusti 2006 10:51
Nej det har jag inte kollat in. Vem är Janne Wester?
#8 - 1 augusti 2006 18:50
Så här blev det!

Det blev engelsk sjösten 2-3 mm och lite ny design i karet, nu är jag nöjd!
#9 - 1 augusti 2006 22:28
[quote=ekmanjenny]Det blev engelsk sjösten 2-3 mm och lite ny design i karet, nu är jag nöjd![/quote]
fint det blev. gillar stenarna (grottan?) till höger :)
#10 - 2 augusti 2006 17:25
tackar tackar, jag med och även alla fishes, verkar det som
#11 - 2 augusti 2006 18:58
Lite suddig bild, men det ser helt klart bättre ut.
Grottan är den av pagodsten eller färdigbyggd?
#12 - 2 augusti 2006 19:35
går det inte att "gräva" ner pumpen med lampan lite mer? funderar nämligen på en sån men inte längre om den e så stor...
#13 - 2 augusti 2006 20:42
Tittade på din zon.
Ser bra ut.
#14 - 3 augusti 2006 12:23
[quote=Tenkare]Lite suddig bild, men det ser helt klart bättre ut.
Grottan är den av pagodsten eller färdigbyggd?[/quote]

grottan var färdigbyggd och var hur billig som helst och det bästa inköpet jag gjort hittills, vad gäller inredningsgrejer. pagodsten vet jag inte vad det är.

alla mina bilder är dessvärre suddiga då jag inte har något annat än mobilkameran att ta kort med än så länge. men sedan hade inte heller allt dis lagt sig efter sandbytet. bilderna blir annars bättre när jag sedan får igång min digitalkamera.
#15 - 3 augusti 2006 12:25
[quote=roysan]går det inte att "gräva" ner pumpen med lampan lite mer? funderar nämligen på en sån men inte längre om den e så stor...[/quote]

det går troligen att gräva ned pumpen mer men jag var så dum att jag satte i den efter jag lagt ut all sand. jag är ju inte van vid att göra sådana byten så jag tänkte till för sent. pumpen ska egentligen fästas på botten men jag har bara grävt ned den en bit.

Annons