tips på malawi som är snälla?

#1 - 11 januari 2009 00:13
...och inte så stora, har just nu 5 st golden. Eftersom dom är relativt snälla så vill jag inte ha nån elak.

Tips tack på någon färggrann, snäll liten makawi :)
#2 - 11 januari 2009 00:16
Rostciklid eller Iodotropheus sprengerae som den också kallas tycker jag låter som en het kandidat.
#3 - 11 januari 2009 02:24
Rödzebra är väll relatvit fredliga, lika så Auloncara, min är det iallafall, inte alla lika aggressiva för storleken som min(a) Cynotilapia "white top hara"
#4 - 11 januari 2009 06:34
Acei har ett Väldigt fint temperament!

välj den sorten med gula fenor (mary gold) så blir färgkombinationen med dina golden riktigt bra!
#5 - 11 januari 2009 06:43
Acei har jag fått tips om tidigare, och funderar på den men se ville jag ha lite fler tips. Men den ligger i tankarna...

Likaså rödzebran men jag trodde den var lite elak?

Det finns ingen blå firre som är ok?
#6 - 11 januari 2009 08:58
Ps. socolofi: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=106

Står i artbeskrivningen den skall vara fredlig och endast lite revirhävdande. Har några i mitt kar men de är relativt unga än så länge men har hållt sig lugna i alla fall.

#7 - 11 januari 2009 17:15
Prova med delfiner eller hongi, ganska snälla och det blir en fin färgkombination.
Bilagor:
#8 - 11 januari 2009 17:58
Många funkar bra... Man kan blanda malawi mkt. Men jag har 6 Golden och 3 röda Hongi.... Min stora hongi hanne är lite aresiv i sitt revir men tror det är lite parning på gång.... Mem Röd hongi är väldigt snygga tycker ja :D

Annons