Tips på kompisar till mina "golden"

#1 - 23 april 2006 18:46
Tjena jag undrar om någon kan komma med tips på kompisar till mina "Golden"
jag har lite tankar på saulosi,, dom verkar rätt så snälla eller?

Jag söker helst blåa kompisar, Demasoni verkar vara lite för tuffa, annars
så hade dom varit ett bra alternativ. Eller ska jag kanske starta om från början med en sorts firrar i baljan

Ps: målet är att ha 4+4 av varje sort...

Alla förslag är varmt välkomna

/Marcus
#2 - 23 april 2006 18:59
Antar att du med 4+4 menar 4 hanar o lika många honor. Det är då bättre o köra så få hanar som möjligt. Inte fler än två helst.

Som sällskap till dessa kan du köra socolofi t.ex som är snälla mot de flesta fiskar förutom hannar av egna arten.

Lycka till!
#3 - 23 april 2006 21:44
Har själv haft saulosi och tycker det är en fin fisk.Den passar nog väldigt bra till dina golden men du vet väl att saulosi honorna alltid är gula.Hanarna är också gula som små så det kan bli svårt att urskilja könen om du köper små fiskar.
MvH Richard
#4 - 24 april 2006 06:59
Det finns massor men mbunas som passar som sällskap till L. caeruleus, jag tycker att Melanochromis cyaneorhabdos passar bra både färg- och humörmässigt.
#5 - 24 april 2006 07:10
Håller med Micke, maingano är jättefina!
#6 - 24 april 2006 15:39
Ok tackar för alla tips, jo som sagt jag hade tänkt mej 1 hane 3 honor med två fisk sorter. Mina Golden är tyvärr lite udda och inte intresserade av något annat är att försvara sina små revir.

Det är två stora hannar som har jätte fina färger och jagar alla andra.
jag tänkte se till att dom andra som är neråt halva storleken av dom största får ett nytt hem.

Ps: jag har läst lite om Maingano, det var verkligen en fin firre

/Marcus
#7 - 8 november 2006 09:07
HUR STÄLLER MAN FRÅGOR SJÄLV?!?!?! får damp snart....
#8 - 8 november 2006 10:19
Ylofen skrev:
HUR STÄLLER MAN FRÅGOR SJÄLV?!?!?! får damp snart....

Du går till forumets huvudsida, klicka därefter på den kategori du vill fråga i.
Uppe till vänster ser du då en knapp " Ny diskusion"
#9 - 8 november 2006 10:42
Hello!:D

Socolofi är annars en fin ljusblå fisk som jag tror kan passa alldeles utmärkt både humösmässigt och färgmässigt i ditt kar.

//MVH Tulle
#10 - 8 november 2006 11:18
tulle89 skrev:
Hello!:D

Socolofi är annars en fin ljusblå fisk som jag tror kan passa alldeles utmärkt både humösmässigt och färgmässigt i ditt kar.

//MVH Tulle

Socolofi och Golden = Mycket snyggt :)
#11 - 8 november 2006 13:35
Oj, underbart snygg. Har aldrig sett dom i akvariebutik :(

Annons