Tips på invånånare!?

#1 - 30 juli 2006 20:16
Jag har ett 63 L akvarium jag nu startat upp.
Jag har tänkt skaffa ännu fler salamandrar men har ännu inte bestämt mig...

Jag har svart finkrossat grus på botten som jag tänkte få stanna oavsett vad jag flyttar in där. :)

Jag har varit sugen på allt möjligt; krabbor, grodor, fjärilsfisk, kopparbarber ect. Men de flesta passar inte in av olika skäl...

Jag tar hemskt gärna emot tips på fräna fiskar eller, helst något annat, att införskaffa till mitt nya akvarium... (Hittade det under SKÄNKES på Blocket.se ;))
#2 - 5 augusti 2006 09:08
Så kul att så många vill svara... :(

Men jag kanske la detta på fel ställe? [:-5]
#3 - 5 augusti 2006 09:29
vad är det du vill veta?? du har ju redan rabblat upp allt som du kan ha ihop med dom ;) sköldpaddor glömde du så de föreslår ja då :)
#4 - 9 augusti 2006 11:43
[quote=andreassofus]vad är det du vill veta?? du har ju redan rabblat upp allt som du kan ha ihop med dom ;) sköldpaddor glömde du så de föreslår ja då :)[/quote]

Kan ju inte ha salamandrar OCH de djuren jag rabblade upp. Snacka om att kasta pengarna i sjön då! Well, jag har en dvärgklogoda som går ihop med mina kinesiska eldbukar och ett par kuhliålar men annars ska man ju inte blanda sorter... Eller menade du att gruset är "dom"? Haha

Vill ju veta vad som kan passa i ett 63 L med svart grus, öht. Inte ihop med salamandrar... Verkar bli alldeles för varmt i detta kar för att ens ha salamandrar så måste vara något djur som tål värme, är 26-29 grader nu...
#5 - 9 augusti 2006 13:58
Det är supersnyggt med ett gäng kardinal- eller neontetror i kar med svart botten.
#6 - 9 augusti 2006 18:56
Tänkte säga som Ainon, jag har ett litet kar med svart botten och 15 kardinaler, det är faktiskt riktigt snyggt. Det är förstås sonens akvarium och fiskarna är hans favoriter, men det blev bättre än jag trodde.

Kanske någon söt liten platy annars? Brukar inte gilla dem, men "sunset" är ruskigt snygg att ha en liten grupp av.
#7 - 10 augusti 2006 08:50
Kolla på artbeskrivningarna vilka som gillar mörk botten, men många tetror ska ju bli otroligt vackra mot en mörkare botten

Annons