Tips på inredning?

#1 - 11 augusti 2008 13:26
Jag har ett akvarie på 54 liter, p.g.a att jag blev tvungen att slänga all annan inredning (alger övertog :( ) Så har jag bara en kruka som inredning, men jag har tänkt köpa mer. Någon som vet vad som skulle passa?
Fiskar: 5 kardinaltetror,2 guppys, 4 kopparbarber, 5 Black mollys, 1 mal, osäker på vilken art. ca 5 cm stor.
#2 - 11 augusti 2008 16:51
Har du fortfarande växter i?

Annars man ha vassrör av något slag och försöka göra det till en mer asien inspirerad miljö nu i OS-tider =)

Kanske en stav- eller höjdhoppsställning samt en liten fotbollsplan gjord av akvarieväxtgräs och någon slags plaststolpar med lite sytråd runt som nät. alltihopa lägger du naturligtvis röd grus i en oval med lite vit sand som markeringslinjer mellan löparbanorna...

glöm inte att lite längre bort i ett avlägset hörn ha en liten bur som du kan sätta oliktänkande fiskar i när de inte simmar som du vill....

anyway Lycka till =)

:D

MVH NNN
#3 - 11 augusti 2008 17:02
haha :D den va kul faktiskt.. eller fortsätt me en kummunisttema rakt igenom.. röd sand o en bild på mao som plansh hehe..

nä.. ett sådant kar så gjorde ja som så att ja hade svart sand, skifferstenar som jag dekorerade som en vulkan.. i denna så hade jag en röd lampa och syresten som gjorde en visuell effekt av en vulkan.. i detta kar så hade ja en serrasalmus rhombeus (svart piraya med onda röda ögon)
karet kallades kort o gott för: HELL..
#4 - 11 augusti 2008 19:12
foto tack!!

=)

Låter som något man vill beundra på bild
#5 - 11 augusti 2008 19:55
foto tack!!

=)

Låter som något man vill beundra på bild

detta va länge sen o tog banne mig inget foto (ängrar mig nu) men det kommer nog återuppstå igen ;)
Bilagor:

Annons