Tips på fiskar till 540L

#1 - 16 augusti 2007 18:44
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][COLOR=black]Hej![/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][COLOR=black]Jag har ett ganska tomt 540L kar och skulle vilja ha lite tips på fiskar man kan stoppa i det. Gärna lite färggranna och lättskötta.[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][COLOR=black]Just nu har jag:[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[COLOR=black][FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][COLOR=#4050c0][COLOR=black]4st Silverhajar[/COLOR][/COLOR][/SIZE][/FONT][COLOR=#4050c0]
[SIZE=4][FONT=Palatino Linotype][COLOR=black]1st Silvermollyhona[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[SIZE=4][FONT=Palatino Linotype][COLOR=black]1st Blackmollyhane[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[SIZE=4][FONT=Palatino Linotype][COLOR=black]1st Botia kubotai[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[SIZE=4][FONT=Palatino Linotype][COLOR=black]4st Vitfenade Rosentetror[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[/COLOR][SIZE=4][FONT=Palatino Linotype][COLOR=#007700][COLOR=black]2st Dvärgklogrodor[/COLOR][/COLOR][/FONT][/SIZE]
[SIZE=4][FONT=Palatino Linotype][COLOR=#c87610][COLOR=black]1st Klogroda[/COLOR][/COLOR][/FONT][/SIZE]
[/COLOR]
#2 - 16 augusti 2007 19:10
Gör dig av med hela rasket och satsa på sydamerikanska dvärg och mellanstora ciklider samt en armé l-malar och corydoras. Kanske några kardinaltetror också...

//C
#3 - 16 augusti 2007 19:31
Gör dig av med hela rasket och satsa på sydamerikanska dvärg och mellanstora ciklider samt en armé l-malar och corydoras. Kanske några kardinaltetror också...

//C

[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]Vadå "gör dig av med"? När jag skrev frågan undrade jag vilka fiskar jag kan ha TILLSAMMANS med dom jag redan har.[/SIZE][/FONT]
#4 - 16 augusti 2007 19:53
hmm uppfatta det inte som att du ville ha firrar att komplentera med.

fyll upp stimmen istället...... så blir det lite mera liv å rörelse:D
#5 - 16 augusti 2007 20:12
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]Okej, jag skriver om frågan helt: Är det någon som vet en eller flera fina lättskötta fiskarter förutom dom jag redan har och som kan samsas med dom som redan bor i mitt 540L kar? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]Är det någon enstaka av dom jag redan har som inte passar med dom nya så kan den få bo i 61L guppykaret.[/SIZE][/FONT]
#6 - 16 augusti 2007 21:01
Lite från ämnet kanske, men jag blev så nyfiken - trivs dvärgklogrodorna i ett stort akvarium med såpass stora firrar (tänker på silverhajarna).
Och förresten - äter inte den stora klogrodan upp fiskarna?

Jag undrar lite för att jag själv vill ha smågrodor i min balja.
#7 - 16 augusti 2007 21:43
Jonaflax skrev:
Lite från ämnet kanske, men jag blev så nyfiken - trivs dvärgklogrodorna i ett stort akvarium med såpass stora firrar (tänker på silverhajarna).

Och förresten - äter inte den stora klogrodan upp fiskarna?

Jag undrar lite för att jag själv vill ha smågrodor i min balja.

[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]Alla kommer överens. Iofs är varken hajarna eller Klogrodan vuxna än. Jag hoppas på att, när dom blir större, kommer ihåg att inte äta varandra :p[/SIZE][/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]Fast, när mollysarna och dvärgklogrodorna var i lilla 61L karet var mollysarna ibland och nafsade grodorna i benen. Men inte längre. :) Tror inte det var illa menat men molly letar ju mat överallt :p[/SIZE][/FONT]
#8 - 17 augusti 2007 00:50
Varför skriver du med världens största text?
#9 - 17 augusti 2007 12:08
Saftsoppa skrev:
Varför skriver du med världens största text?

[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]Varför frågar du det i en tråd om fisktips?[/SIZE][/FONT]
#10 - 17 augusti 2007 18:04
[FONT=Arial][COLOR=black]Känner inte till så mycket om silverhajar, så där får jag reservera mig. Annars föreslår jag att du kompletterar med ett par Silvermollies till och ett par Black Mollies. (eller ger bort de ensamma mollisar du har) Nya färggranna fiskar du kan skaffa är svärdbärare, välj den röda sorten eller wagtail-varianten som är röd med svarta fenor. Enligt min erfarenhet är svärdbärare lättskötta och snälla OCH färggranna!:D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Arial]Du kan också komplettera din tetragrupp med fler av samma sort (rosentetror är väl stimfisk?) eller skaffa briljanttetror eller citrontetror. Dolkstickstetran är också läcker, med sin röda fläck!:) Kardinaltetran är så vacker, men jag tror den är för liten för att klara sig med dina andra fiskar...[/FONT]

[FONT=Arial]Lycka till med dina nya fiskar, vad du än väljer![/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][COLOR=black]Just nu har jag:[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[COLOR=black][FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][COLOR=#4050c0][COLOR=black]4st Silverhajar[/COLOR][/COLOR][/SIZE][/FONT]
[COLOR=#4050c0][SIZE=4][FONT=Palatino Linotype][COLOR=black]1st Silvermollyhona[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[SIZE=4][FONT=Palatino Linotype][COLOR=black]1st Blackmollyhane[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[SIZE=4][FONT=Palatino Linotype][COLOR=black]1st Botia kubotai[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[SIZE=4][FONT=Palatino Linotype][COLOR=black]4st Vitfenade Rosentetror[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[/COLOR][SIZE=4][FONT=Palatino Linotype][COLOR=#007700][COLOR=black]2st Dvärgklogrodor[/COLOR][/COLOR][/FONT][/SIZE]
[SIZE=4][FONT=Palatino Linotype][COLOR=#c87610][COLOR=black]1st Klogroda[/COLOR][/COLOR][/FONT][/SIZE]
[/COLOR][/quote]
#11 - 17 augusti 2007 21:13
varför skriver du med konstig text?

Annons