Tips på fiskar

#1 - 26 januari 2004 19:58
Hejsan, Ny här på forumet..Jag har precis startat upp mitt akvarium efter några års uppehåll. Nu är det så att jag vet inte riktigt vad jag skall ha för fiskar. Jag har funderingar på fjärilsciklider. Men vill gärna ha fler tips på mindre ciklider eller andra sorter som jag skall skaffa..

Vilka tycker du?
Mvh Sven
#2 - 26 januari 2004 20:04
Hej Volvomannen,

välkommen till en härlig hobby! När det gäller tips på fiskar så är mitt råd att du använder dig av sökmotorn här på Zoopet. Gå in under "fiskar" och markera sedan vilka arter och storlekar och etc som du vill söka bland. Sedan när du fått fram några intressanta fiskarter som du är nyfiken på, gå in på forumet och sök sedan efter deras namn bland ämnen och inlägg. Då får du upp en massa inlägg som handlar om just din fisk. Det är lätt att hitta då ordet som du söker på markeras i gult bland sökresultaten.

Lycka till.

David B.
#3 - 26 januari 2004 20:08
Ett annat tips är att ta reda på dina vattenvärden, pH, kh osv och välj fisk efter det, det underlättar att inte behöva "greja" med vattnet så mycket.. Lycka till [:)]

//Jenny
#4 - 27 januari 2004 00:05
Okej.Tack för tipsen.Skall söka lite här på sida och kolla karets ph värde så fort jag kan.

Annons