Tips på fisk till (94 l akvarium) :)

#1 - 21 januari 2008 13:04
Hej! Funderar på att köpa lite mer fisk snart, men skulle vilja ha en fisk som är lite större än de andra fiskarna. Har redan bestämt att jag ska köpa guldbarber:). I akvariet har jag redan 5 st neontetror, 4 st kuhlii-ålar och 4 st guppy yngel ( ganska stora) .

Är det någon som har något förslag på en lite större fisk som jag kan ha tillsammans med de jag ska köpa och redan har. Vore skoj om någon kunde ge ngt roligt förslag. :D
#2 - 21 januari 2008 17:16
jadu_ skrev:
Hej! Funderar på att köpa lite mer fisk snart, men skulle vilja ha en fisk som är lite större än de andra fiskarna. Har redan bestämt att jag ska köpa guldbarber:). I akvariet har jag redan 5 st neontetror, 4 st kuhlii-ålar och 4 st guppy yngel ( ganska stora) .

Är det någon som har något förslag på en lite större fisk som jag kan ha tillsammans med de jag ska köpa och redan har. Vore skoj om någon kunde ge ngt roligt förslag. :D

Som jag ser det så är det redan fullt i ditt akvarium. Iallafall om man skall se till regeln 1cm fisk per liter. Då har du i dags läget 3cm för mycket fisk redan nu.

Och neontetrorna bör man väl ha fler än fem av, de trivs bäst i större stim (10-15 st, om jag förstått det rätt).
#3 - 21 januari 2008 19:13
Okej :)

Vet du om guldbarber äter sniglar. Läste på artbeskrivningen att de inte gjorde det, men på kommentarerna under artbeskrivningen stod det att de rensat hela akvarium på dem. :p
#4 - 21 januari 2008 20:10
Och dessutom blir guldbarben 10cm och större fiskar rekomenderar jag inte till ditt akvarium.
#5 - 21 januari 2008 20:24
jag hade massa sniglar ett tag men dom försvann på några dagar efter jag la i 10 guldbarber dock tycker jag guldbarber verkar ganska kännsliga och rätt tråkiga
#6 - 22 januari 2008 21:13
Okej tack! Då vet jag :D
#7 - 22 januari 2008 21:33
Ge bort allt och köp två par paletter och lite afrikanska tetror så kommer du få ett väldigt roligt akvarium.
#8 - 22 januari 2008 21:33
jag fastnade för guldbarben när jag läste om och jag tycker inte att den är tråkig utan håller nästan alltid igång speciellt vid matning behöver bara visa matburken så kommer dom direkt, matar dom även med frysfoder som jag tiner i en finmaskad håv och då smmar dom frivilligt in i den. Har 10 st i ett 160.

Annons