tips på fisk i 45 liters.

#1 - 15 augusti 2005 16:36
halloj!
Jag har ett tomt 45 liters med btn bakgrund,"on the rocks".
Jag hade tänkt mig att ha svartvatten.
Jag funderar på dvärggurami,men kom gärna med mer förslag.Jag vill inte ha de där vanliga fiskarna som platy,guppy osv.
#2 - 15 augusti 2005 16:45
Ett gäng med tetror tycker jag. om det är svartvatten så är det himla fint med glödbandstetror för det som "glöder" ser verkligen ut som om det gör det :)
#3 - 15 augusti 2005 18:58
hadde haft humla fisk och vitkindad goby om du inte ville ha vanliga fiskar sen kan du ju försöka få tag på ovanligare räkor
#4 - 15 augusti 2005 19:15
[QUOTE=Tastyfish]hadde haft humla fisk och vitkindad goby om du inte ville ha vanliga fiskar sen kan du ju försöka få tag på ovanligare räkor[/QUOTE]

har aldrig hört talas om vitkindad goby.jag sökte på den i artbeskrivningarna
men man måste vara goldmedlem...suck :(
#5 - 15 augusti 2005 20:31
förlåt :). ska försöka hitta en annan artbeskrivning nånstans om inte nån annan gör det ;)

Här har vi den! på Fishbase

gick in nyss och hitta den 23.37

och om du vill ha nått annorlunda så kan du kolla på minna känkar som handlar om räkor och skaldjur i signaturen
#6 - 15 augusti 2005 22:16
tack så mycket!
#7 - 16 augusti 2005 09:20
nemas problemas :). den är itne så färgglad men humla fisken är det! sen med ett stim räkor så borde 45liters bli jättefint! ;) om du gör som jag sa så att säga men du kan ju välja andra fiskar + räkor eller inte ha räkor.
#8 - 28 augusti 2005 17:01
Jag vill inte vara jobbig nu, men ett 45 Liters akvarium är för litet för dvärggurami. Kolla gärna i artbeskrivningar vilka arter som kan leva i ett akvarium av den storleken.
#9 - 29 augusti 2005 17:08
Ok tack
#10 - 29 augusti 2005 19:21
Dvärg Ciklider

Om du inte vill ha vanliga levande födare kan du ju testa några dvärg ciklider. Kakadua ciklid eller fjärilciklid. Båda är ganska små så det borde funka i ett 45 liters. (Finns arbetsbeskrivning) Humlafiskar är riktigt söta också. Små gul/svart randiga som ligger på bottnen. Dom borde också funka i ditt akvarium. mvh Malin
#11 - 29 augusti 2005 21:25
45l med bakgrund tycker jag låter för litet både för fjäril och för kakaduor som ändå är ganska stora dvärgciklider. Jag skulle nog rekommendera ngn liten snäckskalelekare istället...
#12 - 30 augusti 2005 06:46
[QUOTE=ovj78]45l med bakgrund tycker jag låter för litet både för fjäril och för kakaduor som ändå är ganska stora dvärgciklider. Jag skulle nog rekommendera ngn liten snäckskalelekare istället...[/QUOTE]

Jag håller med! Enligt rekommendetionerna behöver både fjärilsciklider och kakaduaciklider MINST 60 liter.

Kolla på http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=117 för att läsa lite om Mångbandad snäcklekare. En riktigt trevlig art.

Annons