Tips på bra GPS?

#1 - 13 maj 2007 12:33
Jag har länge velat ha en gps, och köpte nyligen en Garmin Nüvi 300. Tyvärr är den ren skit. Den har över huvud taget aldrig fungerat. Jag borde kanske ha fattat galoppen när två säljare på Computer City misslyckades med att få två andra exemplar av den att funka, men jag gillade specifikationerna och trodde att deras två skyltex helt enkelt var misshandlade.

Nåväl, gud ske pris för öppet köp.

Så - har nån tips på en bra GPS? Den skall vara liten & lätt så man kan ta med sig den i fickan/väskan, den skall ha färgskärm, kunna visa 3D vy, och hyfsat med minne, den skall ha inbyggd antenn, och ha batteri för minst 4 timmars drift.
Så långt inga problem, här kommer haken: den måste kosta under 3500:-.

Några tips?
#2 - 13 maj 2007 14:20
Några kompisar använder Pocket Loox N100 och de tycker den är bra... Har själv bara sett den i drift som hastigast...
#3 - 13 maj 2007 14:34
Jag har en MIO C710 Fick rådet av VW när jag bytte bil de rekomenderade denna framför tomtom trots att de själva sålde just tomtom. Jag har varit o är helt nöjd med. Den finns också en handmodell H610 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=93029
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 13 maj 2007 14:54
kaj.p skrev:
Jag har en MIO C710 Fick rådet av VW när jag bytte bil de rekomenderade denna framför tomtom trots att de själva sålde just tomtom. Jag har varit o är helt nöjd med. Den finns också en handmodell H610 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=93029

Just den har jag också och tycker inte alls den är bra. I början var den en himla massa krångel och en ointresserad kundtjänt - så även om den funkar nu så ligger den mest och skräpar
#5 - 13 maj 2007 17:34
skaffa en modul och koppla till din bärbara dator...

(okay det é inte vad du efterfrågade men kostar ca 700:-)
#6 - 15 maj 2007 10:29
Köpte en blåtandenhet och TomTom till min Ericsson M600... jag tycker det funkar klockrent. Men en del säger att det finns bättre kartor...
Fördelen för min del är iallafall att det enda extra jag behöver ta med om jag ska köra GPS:en är en liten tändsticksaskstorleks gpsmottagare till telefonen...
#7 - 15 maj 2007 10:44
Jag har en vanlig NoName seriell GPS-antenn till en iPaq 3585 som kör TomTom 6.10, funkar smid :)

Morsan och farsan kör på en Garmin Nüvi 360, fungerar tokbra.

Vad jag sett så verkar Garmins nya widescreen-modeller riktigt trevliga också :D

//C
#8 - 15 maj 2007 12:11
Fick en ny Garmin Nuvi 300, och denna funkar riktigt bra. Nu är jag nöjd. Fast jag kan ju inte låta bli att undra över kvalitén på Garmins prylar.
#9 - 15 maj 2007 13:15
Azur skrev:
Fast jag kan ju inte låta bli att undra över kvalitén på Garmins prylar.
Kan du utveckla det där för någon som ännu inte haft Garmin? Är de inget bra?
#10 - 15 maj 2007 13:54
jag har en Sony U50. funkar finfint för mig, dock bara nordenkarta och vissa delar av tyskland men jag är aldrig ute i europa och bilar ändå.
#11 - 15 maj 2007 14:44
Garmin är ju en gammal och känd tillverkare (säger iofs inget om kavlitén) av GPSer så jag gissar på otur/måndagsex

Just 300:an (och säkert också nyare modeller) ska ha rätt bra mottagning jämförelsevis mot andra navigatorer.
Chefen köpte just en 300 för att det var en av få som överhuvudtaget hade mottagning inne i en Renault Espace.

Annons