tips på bra filter

#1 - 4 januari 2014 12:58
Har ett 30liter nano av märket zolux men tycker inte om
Filtret som följer med till detta. Undrar om ni har några tips
På bättre alternativ till detta? Kan säga att dom som bor i karet är ett gäng räkor och några galaxy
#2 - 4 januari 2014 13:16
mrfrost skrev:

På bättre alternativ till detta? Kan säga att dom som bor i karet är ett gäng räkor och några galaxy

Varför gillar du inte filtret? Vad önskar du hos ett nytt filter?
#3 - 4 januari 2014 13:30
Tycker inte om att det är svårt strypa flödet på filtret. Ställer man mer den på minsta så stannar den typ efter
Ett par dagar och dom andra lägena är det som en orkan som drar fram
Skulle gärna ha ett filter som har ganska stor filtervolym så ett yterfilter borde vara
Bäst då tycker jag, men vet inte vilket man ska ha
Vore kul om andra som kör nano berättar vad ni kör och hur ni tycker det funkar.
#4 - 4 januari 2014 14:13
Jag har aldrig förstått poängen med att strypa ett filter eftersom det inte kommer jobba som det är tänkt.
I min värld ska man åtgärda utflödet så det fördelas till den önskade låga hastigheten tex strilrör.
#5 - 4 januari 2014 14:19
mrfrost skrev:

För mig är det självklara valet ett aquaclear 20 när det gäller småkar, bra filtervolym och tar ingen plats i karet. http://www.pwss.se/product.php?productid=13541&cat=1350&page=1
#6 - 4 januari 2014 14:50
Skulle säga detsamma-ett hangon filter är att föredra. Om du tycker att flödet är för kraftfullt på filtret du har så kan du sätta på ett strilrör som fördelar vattnet längs hela sidan på akvariet. Du kan också sätta en bit filtermatta på utflödet så att det sprids lite mer.
#7 - 4 januari 2014 14:56
Aqua Clear 20, åheim tipsade mig om det för ett år sen typ, supernöjd bästa hangonfiltret jag har provat :D
#8 - 4 januari 2014 15:07
Tack för bra tips
Aquaclear såg riktigt lovande ut. Blir att beställa ett sånt ikväll

Annons