Hej jag behöver lite hjälp med att få 2 av mina scalarer att äta flingfoder, jag matar alla mina andra fiskar med det men där jag köper fiskar ifrån matar han bara med fryst artemia och räkmix. Det brukar funka att bara ge dom flingfoder men dessa 2 scalarer var väldigt små när jag köpte dom så dom vägrar äta flingfoder dom bryr sig inte ens när det kommer i akvariet. Jag matar med fryst artemia vanligen 2 gånger per vecka en morgon och en kväll beroende på när jag tänker på det i veckan, men nu har jag kört artemia en gång per dag i 2 veckor så dom små liven växer för det vägrar dom också men kan bero på matningen, nu har jag nästan slut på artemia och inga pengar att köpa mat för. så nu behöver jag tips på hur jag kan få dom att även äta fling foder.
Är det jag gör kanske det bästa sättet att lära dom eller finns det bättre? för isåfall så ska jag dra ner till varanan dag eller var tredje dag med artemia tills pengar kommer i slutet av månaden.
Behöver verkligen hjälp har inte råd att ge dom fryst mat varje dag i resten av deras liv och dom kosta lite mer eftersom dom såldes dom Honey blue scalar men det är dom inte vad jag ser, är mer neon silver blue i färg men jag älskar hur dom ser ut. Ser helt fantastiska ut i mitt blåa växt ljus jag har i akvariet.