Tips och råd angående inköp.

#1 - 9 november 2005 12:10
Tänkte skaffa mig ett lite större akvarium än det jag redan har. Max jag kan få plats med i lägenheten är runt 160 liter så det är i det området jag tittar.

Behöver nu lite hjälp med tillbehören...

Tänkte skaffa ett ytterfilter men frågan är vilket, vill inte spendera en förmögenhet och är öppen för att beställa från antingen aquaristic.net eller någon lämplig site i danmark om det är billigt och bra. Jag har kollat blocket osv, men tycker inte att priserna är i linje med "begagnat"

Vilket filter skulle ni rekommendera för ett 160l kar (gärna med lite marginaler för ev större kar i framtiden) Jag har tittat på Eheim (bra men dyrt) Am-Top (bra? billigt) fluval (bra? billigt) vad rekomenderar ni? och framför allt var kan man få tag på det till bästa pris?

Varför finns det ingen buggy.no-ip.com för akvaristik....
#2 - 9 november 2005 12:19
[QUOTE=gunpowderboy]Varför finns det ingen buggy.no-ip.com för akvaristik....[/QUOTE]
Jag hade en sådan för en tid sedan. Jag hade tänkt basera sidan på användarrecensioner och ha prisjämförelsedelen som bonus, men intresset att bidra med erfarenheter var i princip noll så jag lade ner rubbet efter några månaders tid. Priserna på akvarieprylar visade sig även ligga väldigt statiskt.
#3 - 10 november 2005 00:56
eheim 2213 440L/H 3L filtervolym 600kr max 250L akvarie pwss.se

låter väl överkomligt.
skulle du behöva mer cirkulation kan du stoppa ner en cirkulationspump eller ett innerfilter för ännu mer rneing av vattnet.
#4 - 10 november 2005 05:49
Titta på Aqua Pro-filtren("samma" som Am-Top) på pwss.se . De är väldigt billiga, så du komer ha råd med att köpa ett lite "för stort" filter. Jag har tre stycken av 1000l/h-varianten, och har bara positiva saker att säga om dem!
#5 - 10 november 2005 15:47
Tack för svaren. Har fått nys om ett begagnat Eheim 2224 för 650kr inkl filtermaterial. Funderar på om det inte blir det...

Annons