Tips och idéer... ? Projekt

#1 - 26 december 2008 21:11
Hej
-------
Har ett kar här som jag vill göra vi tycker inte så mycket om de som

de är i dag ! Tips och idéer på något bra man kan göra med de ?

Länk>>> http://www.pixbox.se/usr_show_id111026_page0_order1.html

[SIZE=3][COLOR=#0000cc][/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black]Tack på förhand...[/COLOR] [/SIZE]
#2 - 26 december 2008 21:16
Robin_H skrev:
Hej

-------

Vad tänker du på, att ha i karet eller få det snyggare utvändigt??
#3 - 26 december 2008 21:18
Vet inte 100 Ja är en sådan som tycker mycket om [COLOR=black]växter[/COLOR][COLOR=black] men ja vet inte vad man mer kan göra ? några tips ?[/COLOR]
#4 - 26 december 2008 21:37
Först tycker jag du ska ta bort skiffer stenen, byta grusen mot biltemas blästersand (Storlek 0,4-0,8 mm är lagom), och så mer "naturliga" sten grottor med någon klippig mörkare sten (inte svart), sätt dit en svart sopsäck bakom akvariumet med lite tejp (Ger bra effekt), och kanske skaffar nya mer intressanta fiskar. :)

Bambu tycker jag gör sig bra i akvarium också, så det kan vara ett tips.
#5 - 26 december 2008 21:58
JojjeN Tack för alla tips ! någon som har några tips till ? :)
#6 - 26 december 2008 22:06
Om du gillar växter tänker jag på mer ljus och finare grus.

En annan sak som gör karet snyggare är om du sågat till skivor som passar in i aluställningen så du får ett prydligare helhetsintryck.
#7 - 26 december 2008 22:15
Okej tack för dinna bra ideer. ljus har ja rör märket Aqua-Glo GL och Flora-Glo GL om de är någor sådant du menar för de är var ja har nu i dag ! dom är på 30 w st
#8 - 26 december 2008 22:21
Robin_H skrev:
Okej tack för dinna bra ideer. ljus har ja rör märket Aqua-Glo GL och Flora-Glo GL om de är någor sådant du menar för de är var ja har nu i dag ! dom är på 30 w st

det låter som i minsta laget, ditt kar var på 155 liter?
Bilagor:
#9 - 26 december 2008 22:38
Ja de är ett 155 L kar...
Bilagor:
#10 - 27 december 2008 01:19
Ska de vara några andra rör märket som ja har i dag är Aqua-Glo GL och Flora-Glo GL vet inte om dom är så bra ? han i zoo afären sa de skulle va något mycket bra med dom här rören. :confused:
#11 - 27 december 2008 19:50
Har tänkt köpa de biltemas blästersand de verka mycket bra. Hur många CM ska ja ha 4-5 eller ? ja är mycket intreserad at ha mycket [COLOR=#0000cc]Växter så litte mer info [/COLOR]
#12 - 27 december 2008 21:06
Robin_H skrev:
Ska de vara några andra rör märket som ja har i dag är Aqua-Glo GL och Flora-Glo GL vet inte om dom är så bra ? han i zoo afären sa de skulle va något mycket bra med dom här rören. :confused:

När är min kunskap bara inpluggad[:I], Aqua-Glo ska vara ok, det andra vet jag inget om.
Du har 0,39w/l och det lär betyda att du ska undvika växter som kräver extra med ljus, reflektor hade hjälpt upp.

Ska du lär dig mer om ljus, börja här.
http://www.zookoll.se/dp_artiklar.php?go=visaart&id=87&site=1
Läs sedan i spåren efter defdac så lär du dig ännu mer.
Själv valde jag aquastar efter att jag pluggat på en del.
#13 - 27 december 2008 21:12
´Tack ja ska läsa på de här mycket intresant värkar som att ja inte har så bra rör om man tycker mycket om [COLOR=black]Växter då. :D[/COLOR]
#14 - 27 december 2008 21:36
JojjeN skrev:
Först tycker jag du ska ta bort skiffer stenen, byta grusen mot biltemas blästersand (Storlek 0,4-0,8 mm är lagom), och så mer "naturliga" sten grottor med någon klippig mörkare sten (inte svart), sätt dit en svart sopsäck bakom akvariumet med lite tejp (Ger bra effekt), och kanske skaffar nya mer intressanta fiskar. :)

Bambu tycker jag gör sig bra i akvarium också, så det kan vara ett tips.

svart skiffer som är så snyggt!!

http://www.pixbox.se/pic_show_id25339474.html

har i mitt 200L skiffer grottor och två svarta granitstenar och svart grusbotten och är super nöjd med denna stilen och fiskarnas och växternas färger blir snygga.
#15 - 27 december 2008 21:39
Ja tycker de såg mycket snyggt ut [:o] i de karet du har. Sj har ja tänkt att göra vid mitt tycker de ser så trågigt ut :mad:
#16 - 27 december 2008 21:42
Robin_H skrev:
Hej

-------

det viktigaste som jag tycker i ett kar är att ha samma färg på stenar och sand/grus eller nåt liknade i samma skala. olika färger och former på stenar är fruktansvärt fult.

vill du ha mix- eller biotop- eller artakvarium ?

jag tycker du ska byta gruset till nåt mer lugnare och hålla dig till En stensort. lite fler höga växter i bakgrunden och sidorna är snyggt typ vallisinera som blir som en vägg. och så lite lummiga låga växter i framkanten och så ev någon solitär längst bak i mitten typ någon växt med vackra blad eller vackert växtsätt.

och så kanske skaffa lite roligare fiskar finns ju en del vackra.
#17 - 27 december 2008 21:42
Robin_H skrev:
Ja tycker de såg mycket snyggt ut [:o] i de karet du har. Sj har ja tänkt att göra vid mitt tycker de ser så trågigt ut :mad:

tack tack ;)
#18 - 27 december 2008 21:46
Robin_H skrev:

jag har nu Power Glo och Sylvania Aquastar och det växer som 17! och är nöjd med ljuset.

Annons