[font=Comic Sans MS]Hej! Äntligen verkar balansen i karet blivit bra! Alla fiskar mår bra och alla prickar är borta. Det har strukit med några fiskar tyvärr, men faktiskt verkar det som att balansen blev bättre mellan fiskarna sen några försvunnit! Inget ont som inte har något gott med sej..:) .. Så till frågan! Båda mollyhonorna och en av svärdbärar honorna har lagt ur sej yngel varsin gång...men vi har aldrig hunnit rädda nån..:( .. Eftersom jag är nybörjare skulle jag vara tacksam för tips om hur jag ser när det är dags att hålla koll på honorna? Ska de flyttas till ett annat kar eller ska man ha nån yngelkorg? Kan man hålla flera honor i samma kar som ska föda? Hur länge efter att ynglena fötts ska honan stanna? Ska "födelsekaret" se ut på nåt särskilt sätt? När släpper man i ynglen i det stora akvariet? [/font]
[font=Comic Sans MS][/font]
[font=Comic Sans MS]På affären sa de att vi inte behövde ha ett särskilt kar till att föda i utan att det alltid överlever nån ur varje kull :confused:....bara vi hade växter... Våra kamphonor är dock i gräset och i växterna och rotar runt så jag betvivlar att nån överlever där.. Det är även de på zooaffären som hjälpt oss plocka ihop fiskarna och ändå sa de att det absolut skulle gå att få yngel att överleva utan hjälp från oss... Vad är era erfarenheter?[/font]
[font=Comic Sans MS]Vi har en silvervit lyrfensmolly och en blackmolly hona så det vore ju lite skoj att se om det blev några dalmatiner av dem...[/font]