Hej!
Jag bor ungerfär 5km därifrån.(I fasionabla Biskopsgården)
Men Aldrig varit på Herkules zoo! Kanske pinsamt men vadå.
Säljer dom fisk där också? Bra priser?
Jag brukar handla på "Akvarieaffären" i Kungälv. Marianne som har stället är supertrevlig,hjälpsam och dessutom väldigt duktig. Om hon är billig på fisk och tillbehör vet jag inte eftersom jag stort sett bara handlar där! (Att morsan & farsan bor i närheten kanske påverkar)
MVH
Tjenare bjurstrom!
Läste en lååång diskusion här på zoopet igår eller förrgår om hurvida BILTEMA eller om det var KLAS OHLSSON`s lysrör var bra eller inte! Kommer inte ihåg men jag vet att dom var väldigt mycket billigare än i "fiskaffären"! Vi har ju inte långt till biltema iallafall! För att ta sig till klasO tar du 2-4-5ans spårvagn!HAHAHA
Visst är humor på låg nivå kul!?
angående lysrör så är väl standadtipset att gå till en välsorterad lampaffär och beställa philips tld 965. (och aquarelle om det finns)problemet är att de inte är så pigga på att beställa enskilda rör utan
utan lådvis,rören pajar i transporten. det ska gå att få tag på t5 rör den vägen också har jag hört
lite lustigt, jag flyttar till gbg den 1'a maj å har försökt få reda på nån akvarieaffär inte allt för långt ifrån där jag ska bo,. herkules zoo ligger 150 meter ifrån min lgh :) fick jag reda på nu,. är den bra eller? har de mycket malawi/tanganyika?
skulle tippa att dom har cirka 50-80 ciklid akvarium kommer inte ihåg så mycket va en stunds sen men dom väldigt många.... har själv köpt alla min ciklider där
Det verkar som om många har missat att det finns en "ciklidshop" i majorna, på Godhemsgatan. Hette innen "Guldfisken" men har bytt ägare (?) och namn nu till majornas ciklidkällare eler något ditåt. Kunnig personal och en hel källare med ffa ciklidkar. Värt ett besök!
Jag föredrar att köpa mina fiskar på kungälvszoo (det ligger inte i GBG, men strax utanför). Har aldrig köpt en dålig fisk där, men dom handlar mest med fisk från "åled" så sortimentet är lite smalt..
Lysrör köper jag alltid i djuraffärer, Om fler köpte lysrör i djuraffärer så sjunker priset på rören..