Tips!?

#1 - 4 december 2003 16:44
HEj jag har 15stycken ancistriusyngel i ett 60liters kar som jag har att de ska växa till sig lite och bli könsmogna. Sedan har jag tänkt att odla dem! HAr ni något tips på vad jag skulle kuna ha i akvariumet mer? Gärna något som får ungar rätt lätt (fast inte platy, guppy). Skulle det kanske funka med pallettciklider?
#2 - 4 december 2003 17:01
Har hört att zebraciklider ynglar av sig rätt ofta...
#3 - 4 december 2003 17:42
JO då det vet jag fast de blir ju jäkligt argsinnta av sig medans de leker jag tänkte nog mer på en lugnare variant!
#4 - 5 december 2003 10:00
Kardinalfisk. Spontanlekande tetraliknande fisk. Eller skall det absolut vara en ciklid?
#5 - 5 december 2003 10:58
Mina regnbågsmolly är ganska rediga på att yngla av sig. Och Ynglen verkar vara starkarte än dom guppy yngel jag en gång hade men som bara dog för mig.
#6 - 5 december 2003 11:21
Hur stora är dina Ancstrus yngel?
Det tar lite tid för ynglena att växa till sig till könsmognad. För mina tog det 1.5 år har jag för mig.

Paletter blir också argsinta när dom leker, men malarna ska nog klara sig om du har tillräkligt med rötter som dom kan gömma sig vid.
Mata ynglena friskt med grönfoder, så fort det är slut så ned med nyss och glöm inte vattenbytena!

Lycka till!

Mvh Ola
#7 - 5 december 2003 14:39
segelfenamolly är väldigt fina och får ungar väldigt ofta.palletciklider är ju ochså att rekomendera
#8 - 5 december 2003 19:57
ynglena är 3-4 cm långa fast en är 8cm och han har redan fått skägg! Fast det kanske är bäst om låter dem gå ensam i karet.

Annons