Tillsammans med mosaikgurami?

#1 - 8 februari 2005 18:12
Hej, vi har beslutat oss för att skaffa ett nytt akvarium på ca 240 liter.
Jag vill gärna ha några gurami i, som jag tycker är så fina, gärna mosaikgurami. Kan någon tipsa mig om vilka andra fiskar som passar ihop.

Tack..!!!
mvh Nina [:-160]
#2 - 17 februari 2005 20:51
de flesta fiskar går bra ihop med mosaikguramisarna. men absolut inte fiskar som e
"fenbitare" tex tigerbarb
#3 - 1 mars 2005 20:01
hej!
jag hade mina mosaikguramis med min eldstjärt i ett 100l och det slutade med att mina guramis dog av skador orsakde av eldstjärten. så mitt tips är: ha inte en eldstjärt med dem. Iaf inte i ett 100l.. har du en eldstjärt?
#4 - 2 mars 2005 07:30
Jag har tillsammans med mosaikgurami:
guld/blågurami
kampfisk
purpurhuvudsbarb
kopparbarb
linjebarb
siamesisk algätare

Det funkar utan problem.
Detta var mina erfarenheter, men det finns hur många arter som helst som skulle kunna passa.
#5 - 2 mars 2005 19:22
Kilfläcksrasboror går finfint med guramis!
#6 - 14 mars 2005 09:25
hej!

jag hade mina mosaikguramis med min eldstjärt i ett 100l och det slutade med att mina guramis dog av skador orsakde av eldstjärten. så mitt tips är: ha inte en eldstjärt med dem. Iaf inte i ett 100l.. har du en eldstjärt?

jag hade eldstjärt tillsammans med mosaik och guldguramis, och eldstjärten vågade inte bråka med dem. Det var inga problem alls...

jag har mina mosaik tillsammans med lite malar, av olika sorter, en praktbotia, Uaru, och kardinaltetror. Guramina har bildat "trupp" med mina Uaru. De "jagar" tillsammans.
#7 - 14 mars 2005 09:52
Jag har mina mosaikguramin tilsammans med svart fantomtetra och ancistrus. Det är väldigt fridfullt och trevligt, men nästan lite tråkigt fridfulllt...
#8 - 14 mars 2005 11:03
hjulejus: i hur stort akvarium hade du eldstjärten och mosaikguramisarna?

jag tänkte ge mig på ett nytt försök i mitt nyinhandlade 450l, 3 mosaikguramis och eldstjärten (+ fler fiskar så klart).

Lenis
#9 - 14 mars 2005 11:13
Kilfläcksrasbora, sebrafisk, siamesisk algätare. dom flesta lugna fiskar kan man väl säga

Annons