Nu har jag hämtat och startat upp mitt första akvarie. Det blev ett begagnat Cayman 300 liters scenic. Till det är det ju en bluwave 09 som kör runt 1200l/timmen. Jag trodde det var jättebra men när jag nu läste här på forumet om att starta upp ett akvarie stod det att en pump ska klara 1500l/timma. Bör jag byta ut den till något annat?
1200liter i timmen till 300 liter ska räcka. min personliga åsikt givetvis men jag tycker en del överdriver när de ska ha en "storm" i sina kar :d enda karen det "stormar" i hos mig är odlingskaren till malar :p
1200liter i timmen till 300 liter ska räcka. min personliga åsikt givetvis men jag tycker en del överdriver när de ska ha en "storm" i sina kar :d enda karen det "stormar" i hos mig är odlingskaren till malar :p
Ja jag håller med, det verkar råda nån slags pumpkapacitetshysteri här på zoopet:). Detta är ju 4ggr volymen så bör absolut räcka särskilt med tanke på vilka fiskar som ska gå i karet!