Tillkommit lite fisk

#1 - 18 januari 2015 13:39
Dotterns akvarium börjar likna ett akvarium. Var in till zoobutiken igår igen och kikade. Hon hade fått lite pengar av sin mormor i förtidig födelsedagspresent. Det behövdes någon växt till och så var hon ute efter en till kamphona. Men det blev 10 Neontetror Paracheirodon innesi och en Hygrophila corymbosa i växtväg.

Så här ser akvariet ut idag.
[ATTACH=CONFIG]73740[/ATTACH]

Nykomlingarna verkar gilla algtabletterna lika mycket som "grisisarna". ;)
[ATTACH=CONFIG]73741[/ATTACH]

Och så funderar jag på att testa odla på denna kamphona...
[ATTACH=CONFIG]73742[/ATTACH]

och "Kungen".
[ATTACH=CONFIG]73743[/ATTACH]

Och vist blir man bra irriterad när man får en bra bild... men ändå inte...
[ATTACH=CONFIG]73744[/ATTACH]
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 19 januari 2015 10:58
Verkar ju vara ett barnvänligt akvarium med flera snygga fiskar. Kanske kan det bli lite yngel också om du får fart på levandefödarna
#3 - 19 januari 2015 13:02
Försökt anpassa så allt ska fungera tillsammans. Dotra har ju självklart vart med och valt och hon är den som betalt det mesta i fisk och växtväg. Försöker lära henne att alla fiskar har olika behov som temperatur, pH, osv. Att man ska tänka på att försöka balansera akvariet i form av att ha "städpatrull" och någon form av algätare tillsammans med "finfisken". Det känns lite som att börja om själv... Hahahaha!!
#4 - 20 januari 2015 07:47
Fina bilder, jag har fortfarande inte lyckats hitta något bra att ha tillsammans med mina kardinaler. Får ta tag i det nu!
#5 - 22 januari 2015 13:35
Gröna svärdbärare eller indianplaty kanske passar? Tigerlimia? Men det finns ju så mycket fina dvärgciklider med. :)

Annons