Tillbehör till akvarium!

#1 - 28 augusti 2006 22:10
Funderar på att köpa akvarium på 180L.

Så jag drog till Zooaffären och kollade lite på tillbehör till akvarium och till min förvåning så är priserna oerhört dyra. Med tillbehör menar jag saker som man har i akvarium som tex döskalle, slott med massa hål, sönderslagen blomsterkruka med hål i osv osv . Visa vanliga små saekr log på 200:- och det tycker jag är dyrt.

Nu undrar jag, kan man göra egna/designa saker samt koka dom i varmt vatten o sen stoppa i akvarium Med kokande vatten så dödar man alla bakterier i föremålet!

Kan det funka ?

Mvh Robban
#2 - 28 augusti 2006 22:55
De flesta bakterier är nyttiga. Du behöver inte koka. Och så länge du inte använder giftiga material kan du göra det mesta själv.
#3 - 28 augusti 2006 23:08
Japp en sönderslagen kurka behöver ju inte kosta nått och det finns en massa gratis sten och rötter där ute!
Själv tycker jag inte konstgjorda saker passar alls i akvarium :)
#4 - 29 augusti 2006 11:41
Man bör dock passa sig för krukor, dom kan färga av sig och släppa ifrån sig en hel del tungmetaller.
Jag skulle rekomendera att du letar efter lite roliga stenar ute i naturen istället.
#5 - 31 augusti 2006 07:08
Hej igen!

Nu har jag inhandlat akvarium. En Juwel på 180L, grymt fet är den oxå! Kanon NÖJD!

Tänkte sticka lite till stranden och leta efter roliga stenar, hur länge ska man koka stenen? Kan man ta en vanlig kruka och lägga in ?

Annons