Måste bara säga att jag har varit i jakt på dom där super rören för att trigga fotosyntesen hos mina växter, & som bekant för visa så fick jag med midday & flora rören från deltec"vilka suger fett för att just trigga fotosyntesen" hade fått en beräkning hos vår vän defdac, om att deltecs aquablue rör ligger på 0,78 i pur, fick idag hem mina ny beställda aquablue rör från pwss(vilken jag måste tilläga, är VÄRLDENS bästa service företag!!!) (gladare & trevligare människor får man leta länge efter) iaf tillbaka till ämnet, jag trodde jag skulle få samma aqua blue som jag redan hade ett av, dom nya rören heter numera aquablue plus, & ger VÄLDIGT mycket mer lumen(vet ännsålänge inte exakt mycket mer men det syns med häst längder att där är mer lumen än i den andra modelen, & tro på fan , vad det börja bubbla :) vi kan numera inte titta in i karet nästan, då det är så starkt! (citat :frugan, du får stänga av det när jag är hemma!!! ;)hahahaha detta är livet, så till er alla måste jag rekommendera dessa nya rör till er som tänkt er in i banorna runt t5,& så hoppas jag på ett svar av d&d solutions om lumen på plus varianten, så kan vi lägga in det på listan med en uträkning av defdac
Nu tackar jag för mig
hoppas att det kan vara till hjälp för någon, i djungeln!