tigerBARBER

#1 - 12 november 2007 22:05
Tjena för 70.11 gången sås ka de nog gå bra att inte den dära gubben tar borrt detta.. ja har altså 8 stycken tigerbarber och undrar vilka fiskar som passar bra ihop me dessa, ja har hört fjärilciklid dom tycker ja är fräcka men hjar inte råd att lägga 80 kr/st på dom... vill ha kanske 4 stycken.. ngn som vet vart man kan få tag på dom lite billigarE?

Mvh Dennis
#2 - 15 november 2007 18:00
Lägg in det i annonserna istället?
#3 - 15 november 2007 20:54
men ja är inte golb member medlem så ja kan inte göra de... !!
#4 - 16 november 2007 12:14
Men så bli det, då. Själv tycker jag det är klart värt det. :)
#5 - 16 november 2007 16:35
men de tycker inte jag... :P
#6 - 17 november 2007 16:50
Snåljåp! ;)
#7 - 18 november 2007 10:06
håller med Jens A. helt klart att du ska köpa dem :)
#8 - 18 november 2007 20:43
Jag har tigerbarber (8 st) med 4 platy 2 palletsiklider och en mal allt funkar dom har prisis lekt =)
#9 - 18 november 2007 21:18
okeej, hur såg tigerbarberna ut vid "graviditeten" var dom mycket tjockare än vanligt? och ägen, såg man dem tydligt? ja vill värkligen få yngel me dem :) och vill behålla så många som möjlig..

haha chill axel, bli medlem du istället :P
#10 - 5 december 2007 07:30
Hjälp och info om tiberbarb

Hej!

Jag har en tigerbarb som beter sig väldigt konstigt..!
Han simmar upponer i cirklar, och i alla möjliga konstiga sätt...
Är det nått fel, är han sjuk, eller är han bara konstig..?

Tacksam för svar..!
#11 - 5 december 2007 12:18
Ekerö skrev:
Hej!

Jag har en tigerbarb som beter sig väldigt konstigt..!

Han simmar upponer i cirklar, och i alla möjliga konstiga sätt...

Är det nått fel, är han sjuk, eller är han bara konstig..?

Tacksam för svar..!

Finns två alternativ, vad jag vet: Intern infektion av någon bakterie, och förgiftning. Om de andra fiskarna i karet mår bra är det troligen det första. Det finns då viss risk för att fisken smittar de andra. Sök på nätet efter "whirling disease".
#12 - 6 december 2007 16:16
Jens A. skrev:
Finns två alternativ, vad jag vet: Intern infektion av någon bakterie, och förgiftning. Om de andra fiskarna i karet mår bra är det troligen det första. Det finns då viss risk för att fisken smittar de andra. Sök på nätet efter "whirling disease".

Okej, ska leta upp det där.. Tack ska du ha iallafall! De andra fiskarna mår bra.
Tack igen!
#13 - 8 december 2007 12:54
JAg har tigerbarber 8 st (vilket sammanträffade) tillsammans med ett par palettciklider , 4 Platy av olika slag, och en mal dom funkar jätte bar ihop och har lagt sin rom igår =)
#14 - 1 januari 2008 19:25
HooFNaueR skrev:
okeej, hur såg tigerbarberna ut vid "graviditeten" var dom mycket tjockare än vanligt? och ägen, såg man dem tydligt? ja vill värkligen få yngel me dem :) och vill behålla så många som möjlig..

haha chill axel, bli medlem du istället :P

Dom såg ut som om dom skulle sprängas

Annons