Hej Maths.
Oj då, det låter hemskt. Ja att du fick dessa som fortfarande är kvar. Lider med dig.
Jag fick två mindre hjärnblödningar i mars 2017, första förstås jag inte vad som hänt utan svimmade och när jag vaknade till igen hade jag inga men mer än att vänsterhanden och arm inte gjorde som jag ville. Efter en vecka hände det igen, då blev det ambulans till sjukhuset, där blev jag kvar i två veckor med högt blodtryck och oregelbundna hjärtslag. Svårt att tala och inte fungerande vänster arm. Sjukskrivning helt i nästan tre år och massor av rehab. Men jag slabb mediciner ganska snabbt och har klarar mig bra länge på bara betablockerare. Har nu lyckats jobba 100% i 1 och 1/2 år. Men har fortfarande en skakande vänsterhand, svårt att rita och skriva ( jag är handritande vänsterhänt arkitekt) så mina arbetsuppgifter har ju blivit granskade istället för skapande. Men sedan jag fick covid har tyvärr mina problem kommit tillbaka. Om det hänger ihop med covid eller är återfall i utbrändhet vet ju ingen. Jag har samma problem som du med övervikt och det är otäckt hur snabbt det går när man är sjuk. Hos mig har det ju knän och rygg som tar stryk men inga krukor iallafall.
Hur ser det ut för dig, kommer det kunna vända och du bli bättre igen? Får du den hjälp du känner att du behöver? Jag har tur, i min kommun har man satsa massor på att hjälpa utbrända, jag har haft hjälp av alla typer av terapeuter och sjukgymnaster. Försöker nu vänja mig vid tanken att jag inte längre klarar mitt jobb och har börjat söka nytt arbete. Känns trist eftersom jag alltid älskat mitt arbete men tyvärr känns det som det inte går längre, och jag måste göra något innan det är försent.
Hoppas verkligen att du kan hitta en väg tillbaka till ett liv där du känner att du får ut det mästa möjliga. Håller verkligen tummarna.