Här sitter jag (galen i Ancistrus bland annat) och bara njuter av denna tråden och alla bilder. Zebramalen (Hypancistrus zebra, L046), är det något man kan beställa från sin zooaffär, tro?

Och OM något mot förmodan skulle hamna här mer än jag, så undrar jag: Är det någon som vet varför en gul Ancistrus (hona) kan tappa färgen helt och bli i det närmaste vit/vitgrå? Kan det vara något hormonellt efter att hon lagt ägg första gången? Kanske borde starta en tråd om det? Hon verkar för övrigt frisk och pigg.

Har själv diverse (sex) små akvarium (skulle bara ha ett litet, sen kom Covid), diverse plastakvarium och en hög yngellådor, (som jag nu delvis byter ut mot ett 180 L Juwel Rio) samt fyra 20 L Aquael Nano - varsitt för mina kampfiskhanar.

Besättningen är Dvärgklogrodor (undervattensgrodor) Ancistrus, Sewilla Lineolata, Kampfiskar, Dvärgbotia och lite färgglada Neontra och Endler som ytfyllnad.

Och ett par rackare som jag inte kommer på namnet på, men som är ganska lika dvärgbotian. Alla trivs med varandra och lever i fullständig symbios.