Hej
Ja, just då såg akvariet rätt bra ;-) Har varit lite fram och tillbaka på senare tid om jag skall vara ärlig. Karet ser idag lite annorlunda ut, men grunden är kvar.
Jag har faktiskt bara 2x18W ljus i det, men har bytt orginalet till Phillips Aquarelle. Har försökt att plantera "rätt" genom att låta de mer krävande växterna vara i mitten så det får mest ljus. Innersta hörnet på ett hörnkar är inte lätt att få något att överleva i ;-) Knappt polysperman klara sig och den växer ju nästan i vilket ljus som helst.
Som gödning kör jag med klassiska PMDD och göder efter de doser som rekommenderas. Ibland kan det hända att jag ger en extra dos mellan vattenbytena. Brukar byta 25% vatten med 2-3 veckors mellanrum. Har haft i några lerkulor i botten för att hjälpa min svärdsplanta som du kan skymta längst in, men annars inget mer.
Ett tag efter att dessa bilder togs så fick jag rejäla problem med alger, främst tofsalger, och hade långa perioder problem med att få fart på växterna. Började för ca 4-5 månader med EasyCarbo och det gjorde rejäl skillnad på hur växterna mår. Problemet nu är istället att hitta balansen med gödningen eftersom det går åt mer nu när kolet inte begränsar, men jag måste ändå rekommendera EasyCarbo för det gav en rejäl kick för växterna och det innehåller även algmedel så tofsarna försvann nästan direkt.
Bara att fråga mer om det är något du vill veta.
/Jacob