Hej Grodlund!
Jag ska svara på dina frågor så hott jag kan, hoppas allt går bra:

Först märkte ja att glaskulorna bara räckte till halva akvariet (jag har ett 80 liters med en skiljevägg) Men de gör kanske inget? Bara man ser till att de leker i den halvan med kulor va?
>Det borde helt klart funka, men sätt lekgarn i också för säkerhets skull. Och ta bort föräldrarna när du tror att de är nästan klara med leken så att de inte äter upp romen. Svårt att gissa men man ser att det inte är så intensivt längre.

Nästa problem är att luftpumpen som driver svampfiltrena väsnas som fan. Slutar den med det efter en stund eller ska ja flytta ut allt i köket?
>Ja, de flesta märken väsnas som fan tyvärr, jag hade dem i köket. Det finns tystare märken också.

Jag köpte två sånna svampfilter som du har. hur mycke nedsänkta ska de vara? mina bubblar som fan å sänker man ner dom för djupt så skvätter de upp vatten ur dom.
>Skvätter det vatten ur dem? Hmm. Det känner jag inte igen, men de ska vara helt nedsänkta om du inte har en annan sort. Du kan rikta utblåset nedåt botten kanske så att det inte skvätter.

Sist - klarar sig 3 tigerbarber i en halv 70-liters balja med bara ett svampfilter i?
De ska ju vara där i 3-4 dagar.

>Ja. Åtminstone nu när det inte är kallt. storleken ska inte vara nåt problem.
Mata ganska ofta och gärna med fryst eller levande mat.

Lycka till

Markus / Pazappa