??????????

#1 - 10 oktober 2009 18:10
Jag köpte för ett tag sen ett akvarium på 45l tror jag att det var ägaren som jag köpte det av sa att det inte skulle vara några sprickor i men när jag väl kom hem fyllde jag det med sand och gjorde lite fint och sånt sen så fyllde jag i vatten och hade det stå på en bänk över natten men när jag vaknade på morgonen så var det vatten som droppade från bänken vilket jag tyckte var synd så jag tömde akvariumet igen så kollade jag extra noga först la jag märke till att där den inbyggda pumpen var så var det en jättestor spricka som gick från bottnen upp till kanten vilket jag inte var nöjd med och sen märkte jag två sprickor på undersidan av akvariumet så jag silikonade allting och hoppades på det bästa så jag började om igen och fylla akvariumet med sand och saker och väntade ännu en natt och när jag vaknade så läkte det ändå.:(:confused:
Så jag silikonade hela undersidan denna gång och baksidan och kollade ännu lite till och märkte att hela akvariumet stod som i en båge att bara kanterna hållde upp det så jag ställde ett stöd under sen så fyllde jag det bara med vatten och hoppades igen på det bästa men nästa morgon så läkte det ändå.[:(!]:mad::(
Vilket jag blev väldigt irriterad på men det som var bra var att jag köpte det för bara 350 spänn och fick en värmare och pump värda dubbelt så mycket vardera så jag gick inte i back men det är ändå irriterande så vad ska jag göra:confused:
#2 - 10 oktober 2009 18:22
Först skriver du en riktig rubrik. Sedan försöker du få tag på säljaren och hör vad han har att säga. Jag skulle bitit i det sura äpplet och slängt det och skaffat ett annat.
#3 - 10 oktober 2009 18:23
har försökt få tag i honom men får inget svar
#4 - 10 oktober 2009 18:27
Åk hem till han då om det inte är för långt bort han visste nog om att det var dåligt då kanske men ring ett par gånger till.
#5 - 10 oktober 2009 18:53
Ok, om han lurat dig så ska han FAN få betala, men om du har haft otur så kan de ha spruckit när du fyllde vatten, jag hade en kompis som tog hem ett 70 liters kar på vintern, och så fyllde han det med vatten direkt när han kom hem och då var akvariet kallt för det legat i bilen och då sprack det.

Men om han lurat dig så ge fan inte upp sök upp honom och ställ han mot väggen.
#6 - 10 oktober 2009 19:00
Om det finns tre sprickor varav en stor i ett akvarium man köper och inte ser en enda förrän efter lite läckage måste man ha blundat hela tiden tills nästa dag. Allvarligt talat så skojar du väl?
Om ett 45liters akvarium kraschar så totalt är det årets sämsta bänk om det var helt innan.
admin
Christian Alfredsson
#7 - 10 oktober 2009 19:14
Jag köper ett nytt 45-liters akvarium på Zooaffären på torsdag. Kostar mig hela 240:- och är helt nytt.
#8 - 10 oktober 2009 20:19
admin skrev:
Jag köper ett nytt 45-liters akvarium på Zooaffären på torsdag. Kostar mig hela 240:- och är helt nytt.

eller hur... 450 liter hade vart en annan femma.
#9 - 11 oktober 2009 14:14
eriahl skrev:
Om det finns tre sprickor varav en stor i ett akvarium man köper och inte ser en enda förrän efter lite läckage måste man ha blundat hela tiden tills nästa dag. Allvarligt talat så skojar du väl?

Om ett 45liters akvarium kraschar så totalt är det årets sämsta bänk om det var helt innan.

det var inte så lätt och se den om man inte hade vatten i akvariumet.
#10 - 11 oktober 2009 18:32
Beklagar att du fick ett dåligt akvarium. Men du kan se detta som en chans att göra ett bättre köp nästa gång. Nu vet du ju till nästa köp att du kan be säljaren fylla akvariet med vatten innan du kommer för läckagekontroll.
Sedan rekommenderar jag dig att ta reda på nypriset för ett akvarium. Köp begagnat om säljpriset är högst halva nypriset (och då skall det inte vara äldre än 1- 1/2 år gammalt).
Innan du köper ditt nästa akvarium, titta på minst 3 alternativ, varav ett är köp av butiksnytt. Nuförtiden kan du få väldigt bra akvariepaket från t.ex Hornbach (och då får du ju även garanti på köpet).
Du får se dessa 350 kr som en förlust i akvarieköp men en vinst i att du har lärt dig hur du skall köpa akvarium nästa gång.

Annons