The Lord Of The Rings : Shadows Of Angmar

#1 - 4 juni 2007 01:00
japp.. idag skickade jag in beställningen på detta spel...
jag är ingen WoW-fantast, och de ser ärligt talat ut som varandra ganska mycket..
men jag kan inte släppa tanken på att ge mig ut i detta förtrollande vackra Tolkien-landskap...
jag måste bara spela det..=)

så nu får man väl släppa sitt Battlefield 2-missbruk för ett tag iaf... hehe..

nån mer som spelar/ska spela detta spelet..?
många tunga WoW-fans lär väl klaga på att det är en rip-off.. men spana in officiella hemsidorna så får ni se hur snyggt det är..
www.lotro.com
www.lotro-europe.com

see ya in the shire
#2 - 4 juni 2007 02:28
Mjamjo, nog kan det vara likt wow, men warcraft-spelen och allt annat vad fantasymiljöer heter är för det mesta baserade på tolkiens idéer på ett eller annat plan.
Så jag vet inte om man kan säga att något som är direkt och avsiktligt baserat på böckerna är en wow-ripoff, snarare tvärt om.

Har inte läst så noga om spelets innehåll osv men grafikmässigt så tycker jag det liknar oblivion mer än wow.
Måste säga att det är litet frestande, jag har alltid viljat ha ett mmo i obliviongrafik :)
#3 - 4 juni 2007 08:48
Jag spelar på servern Laurelin. Är gammal rollspelare och har varit fast i MMORPG-träsket sedan SWG. Efter SWG spårade ut blev det WOW. Nu lär det bli LOTRO fram tills Warhammer släpps. LOTRO verkar riktigt lovande.

/Jocke
#4 - 4 juni 2007 11:53
jag kommer nog att spela på Snowbourn.. känner redan lite folk genom olika forum som spelar där.. verkar vara en jäkla massa svenskar som lirar den servern..
bara hoppas ja kan få mitt spel snart, beställde det inatt.. från cdon.. så om jag har tur så får jag det imorron..
usch.. så mycket tid man kommer att spendera.. haha..
#5 - 4 juni 2007 12:21
Hehe, online-nördar här också trevligt! Redan när Warcraft 3 kom insåg man att det bar utför, disco-monster-bashing är inget för mig som kräver stämning. Men är lite sugen på att testa LOTR. Har spelat EVE i snart 3 år, rymdkänlsan har allifall inga chockrosa freaks fåt förstöra! ;)
#6 - 4 juni 2007 14:34
Jag är lite sugen på det här liret. Gillar själv inte WoW. Men det här är ett sådant spel jag skulle kunna fastna i. Därför köper jag de inte, får ingen tid över då ;)
#7 - 4 juni 2007 14:42
själv spelade jag ett text baserat fantasy spel i 6-7år, vadå beroende:p
#8 - 4 juni 2007 15:29
Finns det likheter med FFXI? spelade det i 3 år och tja vad skall man säga..
#9 - 5 juni 2007 09:26
Hehe, jo online-spel stjäl liv! ;)
#10 - 5 juni 2007 14:13
usch ja.. över 1100 timmar har jag lagt ner på Battlefield-spelen... helt sjukt egentligen.. tänk om man hade gymmat eller gjort nåt annat vettigt de timmarna istället...=)
men men.. d e ju roligt..

har fått mitt LOTRO:Shadows of Angmar.. ska installera det nu, men hinner nog inte lira nåt idag..
återkommer med recension...
#11 - 5 juni 2007 14:26
Var ett ruggigt inbitet WoW-fan. Blev till sist tvungen att sluta då det gick ut över familjelivet. Var arbetslös då så jag kunde ägna 12-15 timmar om dygnet åt att raida Molten Core,Naxxramas,Zul Gurub etc.

Minnet av vilken effekt spelet hade på mig har gjort att jag valt att helt sluta spela mmorpg.
#12 - 8 juni 2007 00:46
Fulgano
Lvl 11+, hobbit, burglar, main
EN Snowbourn

Daffidoin
Lvl 1, Dwarf, Champion, alt
EN Snowbourn

det är vad jag åstadkommit på en dags spelande...
kan inte sätta nåt betyg ännu..håller fortfarande på att lära mig funktioner och kartor och snabb-knappar o grejor..
men det känns iaf bra såhär efter en dag...=)
grymt snygga miljöer är det iaf...

Annons