Texasciklid

#1 - 4 december 2002 18:07
Hat 4 st Herichthys cyanoguttatus(Texasciklid)varav 2 av dom håller på och grejar som tusan med varann,den ena av dom 2 är väldigt svart ner till betyder det nått,den andra av dom har börjat få en pann puckel så det tro jag blir en hane,nån som vet mer om denna sårten får gärna skriva om det.

Mvh Hoffa

Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 5 december 2002 15:40
Hej,
Det verkar väl som om de kommit i lektagen och att något är på gång, lycka till.
Lite info finns i zoopets artregister http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=216
Akvaristiska hälsningar
Kjell

#3 - 5 december 2002 17:55
Japp dom verkar leka för fullt tycker som tidigare att dom är tidiga bara för dom är inte så stora ca 6 - 7 cm bara,dom har till och med grävt en grop i enden av min stora Mang,rot.

Mvh Hoffa

#4 - 7 december 2002 16:48
Hej du...japp...då har dina kommit i lekstämmning...jag har också texasciklid...jag har fått dom att leka 2 gånger och båda gångerna så har det blivit frisimmande yngel...nu har jag tröttnat på dom så jag ska antagligen ha någon annan sydamerkanere där..

MVCH Andreas

#5 - 7 december 2002 20:26
Har jag missuppfattat detta fel nu men kommer Texascikliden från sydamerika?

<font size=1>"jag har också texasciklid...jag har fått dom att leka 2 gånger och båda gångerna så har det blivit frisimmande yngel...nu har jag tröttnat på dom så jag ska antagligen ha någon annan sydamerkanere där"</font id=size1>

Jag var så säker på att den var från Centralamerika

//Jonas
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 8 december 2002 13:10
Hej,
Av handelsnamnet så framgår det väl varifrån den kommer, eller?
Förutom i södra nordamerika så återfinns den även i norra centralamerika.
Akvaristiska hälsningar
Kjell

#7 - 8 december 2002 14:26
då hade jag iallafal inte helt fel då *ler*

//Jonas

Annons