Tetror ensamma vid odling?

#1 - 19 oktober 2004 10:22
Hej, jag tänkte odla med mina glödbandstetror och undrar o jag kan ha ancistrus i samma kar, eller om de kommer hinna äta upp äggen? Någon som vet? Hur gör jag med filtret, har fluval 1+, kan jag ha det igång? (30 liters akvarium)
#2 - 19 oktober 2004 10:24
verkar väldigt dummt att ha en ancistrus i samma kar som du försöker odla tetror. Både ägg och larver kommer riskera att bli uppätna.
#3 - 19 oktober 2004 10:28
Okej ja precis vad jag tänkte :-) Har odlat förr utan ancistrus... upptäckte larver på rutorna? men sen hände inget mer o de försvann... vad gjorde jag för fel?
#4 - 19 oktober 2004 11:14
Ursprungligen skickat av Rexon@

...vad gjorde jag för fel?

Svårt att säga exakt men här är några orsaker: Dålig vattenkvalitet, filter som åt upp dem, för starkt ljus, de gömde sig så bra så att du inte såg dem och du gav upp. Två veckor efter min första glödbandstetraodling hade jag inte sett ett yngel på 7 dagar och gav upp. Satte nya till lek (i samma akvarium efter stort vattenbyte) och när jag tog bort ljustäckningen en vecka senare såg jag ett par yngel från första leken. De hade kalasat på sina yngre kusiner. Sammanlagt blev det hela 8 st från första leken och bara 5 från andra. Lycka till i nästa försök!
#5 - 19 oktober 2004 11:15
De kan vara lite olika saker som inte stämmer vattenkvalite cirkulation foder mm.

Annons