Tetratec EX 700?

#1 - 4 januari 2008 20:30
Tror ni den skulle fungera bra i mitt 60l kar? (sötvatten)
#2 - 4 januari 2008 20:39
Den kommer att ge väldigt mycket cirkulation i ett 60 liter...
#3 - 4 januari 2008 21:56
Ex 600 vore väll mer lämpligt kanske lite stort de också
#4 - 4 januari 2008 22:29
elvir skrev:
Tror ni den skulle fungera bra i mitt 60l kar? (sötvatten)
det är dålig sprutt i ex700 så det blir nog bra annars kan du justera flödet om du vill! det som kan bli ett problem är att insugsröret är nog lite för långt, jag gjorde som så att jag tog en passande slang och satt insuget på den så det går att fixa om man vill!
#5 - 4 januari 2008 22:46
ok men Ex600 är det mer passande med slangen? Rätta mig om jag har fel..är inte mycket cirkulation bättre för bra rening?

@åheim Förklara gärna mer hur du menar med slangen :) btw det är 30 cm högt..
#6 - 4 januari 2008 23:57
elvir skrev:
ok men Ex600 är det mer passande med slangen? Rätta mig om jag har fel..är inte mycket cirkulation bättre för bra rening?

@åheim Förklara gärna mer hur du menar med slangen :) btw det är 30 cm högt..
ex 600 o 700.an har lika slangar! och visst ju mer flöde dessto bättre rening och snabbare rent efter att man matat! röret som man sätter på insugböjen som hänger över akvariekanten är för lång och går tyvärr inte att kapa då det är ett teleskoprör, men jag tog en ganska styv slang med passande diameter och kapad i lagom längd och satt på insugböjen och sen insugsgallret på slangen! om du tycker det låter krångligt så kan jag starkt rekommendera fluval 105 som har väldigt smidiga slangar och ett insugsrör som man kapar till önskad längd (ca. 5cm från botten) ett lättskött bra filter tycker jag! http://www.pwss.se/product.php?productid=3576&cat=305&page=1
Bilagor:
#7 - 5 januari 2008 00:17
åheim skrev:
ex 600 o 700.an har lika slangar! och visst ju mer flöde dessto bättre rening och snabbare rent efter att man matat! röret som man sätter på insugböjen som hänger över akvariekanten är för lång och går tyvärr inte att kapa då det är ett teleskoprör, men jag tog en ganska styv slang med passande diameter och kapad i lagom längd och satt på insugböjen och sen insugsgallret på slangen! om du tycker det låter krångligt så kan jag starkt rekommendera fluval 105 som har väldigt smidiga slangar och ett insugsrör som man kapar till önskad längd (ca. 5cm från botten) ett lättskött bra filter tycker jag! http://www.pwss.se/product.php?productid=3576&cat=305&page=1

Bra sug på den då? låter väldig bra isånnafall
#8 - 5 januari 2008 05:34
har ett tetratec 1200 lr vad det heter i ett 63liters... iofs för att det är väldigt överbefolkat pga en olycka med ett annat kar för ett tag sen, men iaf; det blir inte nåt överväldigande flöde direkt. ingen storm vad jag har märkt. sen beror det väl på vad man ska ha i också? insugsröret är ungefär 30,5 cm dock...
#9 - 5 januari 2008 08:18
men man kan väl köpa till mindre sugrör i samma tjocklek lr hur, sen sätta på själva slangen

Annons