Jag har haft TetraTec EX1200 nu i drygt ett halvår. Det är mer högtljudt än vad jag trodde det skulle vara efter alla positiva köpare här på zpt, men sjävla filtret är super!!! Jag har fortfarnade kvar samma filtermaterial som man fick med när man köpte det, tycker att det inte är så jättebra blås i den med all filtrervadd och filtermattor, m.m. Ska plocka bort det mesta (utom biobollarna och makaronerna) och sätta in antingen nåt som liknar makaroner eller biobollar, nåt grovt alltså, och kanske ha kvar nån liten, grov, filtarmatta-bit.
Jag har filtret till ett 160l växtkar och det tycker jag är lagom. Jag skulle inte ha det till ett 500l (som det stod att man kunde ha?) iaf.
Enda nackdelen med mitt filter är ljudnivån, annars är det lätt att komma igång med (mitt första ytterfilter faktiskt), att rengöra, det går jämnt och har för mig aldrig läckt än.
När saker som är "samma" produkt inte är likadana så känns det ju inte dirket som att det är kvalitet, några bara här på zpt säger att det är tyst och andra att det är lite högljudt, eller så är det bara alla som tycker att "högljudt" är olika högt.