Någon som har lite erfarenhet av Tetraodon Suvatti? Vad den äter etc?
Tacksam för svar!
ettfettbranamn skrev:nästan alla sötvattenskulfiskar lever på tårarna från föräldralösa barn och sommarkatter..
Du kan mata dem med räkor, fiskfilé, pellets (även om de sällan accepterar pellets) osv.. Problemet är att det är omöjligt att ha något annat med dem, oavsett storlek.. är det mindre än dem är det borta, är det större än dem saknas det bitar.. Suvattiin har dessutom den underbara egenskapen att den gärna gräver ner sig i sanden.. Alltså har du en tvärond fisk du nästan aldrig ser..
ettfettbranamn skrev:nästan alla sötvattenskulfiskar lever på tårarna från föräldralösa barn och sommarkatter..
du kan mata dem med räkor, fiskfilé, pellets (även om de sällan accepterar pellets) osv.. problemet är att det är omöjligt att ha något annat med dem, oavsett storlek.. är det mindre än dem är det borta, är det större än dem saknas det bitar.. suvattiin har dessutom den underbara egenskapen att den gärna gräver ner sig i sanden.. alltså har du en tvärond fisk du nästan aldrig ser..
Bluewing skrev:Den här fiskbeskrivningen borde ramas in! :)
ettfettbranamn skrev:mening 1. "jag har funderat på att sluta med akvarium och ta upp rökning istället, i sin nuvarande form känner jag att akvariehobbyn har slutat utmana mig.. ..fast självklart kan jag ju överväga att ändra mig om jag skulle få ställa in ett kar till"..
mening 2. "jag lovar att städa mitt rum en gång i veckan och gå ut med hunden etc.."
hot eller smör, det är bara att välja..
oj jävlar mathias.. jag får passa mig, en egen levnadstecknare :D tro inte att jag ska ta konsekvenserna för allt jag säger och gör nu bara..
ettfettbranamn skrev:
och för er som går i taket, redtailen är en shortbody, dvs kommer att maxa ut på 60-80cm och hans bror har några tusen liter i sin källare om det kniper..
du kan mata dem med räkor, fiskfilé, pellets (även om de sällan accepterar pellets) osv.. problemet är att det är omöjligt att ha något annat med dem, oavsett storlek.. är det mindre än dem är det borta, är det större än dem saknas det bitar.. suvattiin har dessutom den underbara egenskapen att den gärna gräver ner sig i sanden.. alltså har du en tvärond fisk du nästan aldrig ser..