tetraodon lineatus

#1 - 10 maj 2005 20:55
Dålig film på min stolthet, min tetraodon lineatus, 20 - 25cm stor, tyävrr är den sjukligt rädd för min kamera (vet inte varför) så den går lite på halvfart här men man får ändå en bra bild av vilken skön fisk det är! för er som inte har haft kulfiskar storleken större se å njut =)

http://www.gosatta.org/temp/kulan.avi

filen är 20mb stor efter som jag är kass på komprimering men det får väl blir något för oss med "riktigt" uppkoppling.
#2 - 10 maj 2005 21:17
lång tid det tog för han att äta upp.. ;)
#3 - 10 maj 2005 21:22
Jo som jag skrev han är LIVRÄDD för min kamera, han blir som helt förbytt annars är han ett riktigt monster =)
#4 - 11 maj 2005 02:11
fan vilken läcker fisk men va den skita ner när den åt.

provat att gömma kameran under en handuk typ ?
#5 - 11 maj 2005 07:26
Iiiihhh vilket monster! Där stoppar man inte ner handen ostraffat känns det som! Men jag satt och funderade på vad det är han äter? Såg ut som nå´t med ögon... :)
Och vad har han för kompisar i karet? Ingen risk att han tuggar i sig nå´n av dom??? Hur gammal är den?
Söt var han faktiskt!
#6 - 11 maj 2005 08:28
Jo det går nog å gömma undan kameran men tänkte ta och vänja honom istället, alla lineatusar jag har sätt är rätt löjliga/fega fiskar trots sin storlek =) men när det går över då visar dom sitt rätta ajg :)

Det är en vanlig fryst räka han klämmer i sig så det är två ögon du ser :)

Dom andra fiskarna är: Den som kommer uppe i vänster hörnet är en Nandus nandus (asiatisk bladfisk)
Den silverfärgade avlånga saken är en Ctenolucius hujeta
och den sista avlånga saken är en labyrint gädda, kommer itne ihåg vad dom heter på riktigt just nu.

Jo den äter fisk om den får tag på dom, levande födare har gått åt men dom fiskarna som den går med nu är snabba jägare så dom ska klara av att hålla sig undan. Det är ju ingen jägare direkt, dom käkar musslor sniglar snäckor å allt som inte rör sig så fort. Den börjar väl närma sig 2 år snart och har väl kommit upp till halva sin storlek ungefär.
#7 - 27 juli 2006 19:55
T. lineatus är så underbara, har en själv på 20cm som är hur "tam" som helst och man kan klappa samt mata honom med händerna. Han kommer fram till rutan och kollar på en när man står där oxå.
de är ALLTID hungriga och de ser väldigt roliga ut när de ätit för mkt räkor eller musslor :D

Annons