Testare

admin
Christian Alfredsson
#1 - 9 juni 2010 14:48
Har jag någon/några frivilliga som vill testa "nya" Zoopet. Det är framförallt forumet som är uppgraderat.

Skicka mail till [email]christian@zoopet.com[/email] så svarar jag med adress till testsite
admin
Christian Alfredsson
#2 - 9 juni 2010 14:50
Det är bra om du som testar gillar blogg och facebook också
admin
Christian Alfredsson
#3 - 9 juni 2010 17:24
Gå till adressen http://www.alfredsson.eu/forum

Skriv i denna tråd om ni hittar fel och tokigheter.

Det kan vara så att den sidan är lite seg då det är en server som står hemma hos mig och jag har inte så snabbt bredband.
admin
Christian Alfredsson
#4 - 10 juni 2010 09:15
Hur går det. Någon som tittar på http://www.alfredsson.eu
#5 - 10 juni 2010 11:38
Titta på sista sidan i en mycket lång tråd. Vilket inlägg som visas osv. får inte plats högst upp.

Om man tittar på nya inlägg listan, så försvinner datumet från "Senaste inlägg:" endast 2010- syns.
#6 - 10 juni 2010 12:42
Du menar sidnumrena? Det ser ganska plottrigt ut bland dem iaf med 1 1/2 rad av sidnummer.
Senaste inlägg är likadant för mig.

Är det bara för mig kontrasten är lite låg på vissa ställen? Extremt ljusblå rutor och text på vit bakgrund är redan lite tufft för min hyfsade skärm. Sedan finns det väl andra designmässiga saker som jag inte är helt 100% med, men det är bara en smaksak.

För mig har det i övrigt fungerat perfekt och creds för de fantastiskt snygga profilerna och bloggarna!

Jag ska testa mer idag.
#7 - 10 juni 2010 12:57
Varför ploppar det upp "incorrect key" under "Första sidan" i menyraden?

Ska facebook Connect fungera? jag får bara upp:
"Invalid API key specified

The application you are trying to access does not exist or has been disabled."
admin
Christian Alfredsson
#8 - 10 juni 2010 13:20
Incorrect key beror på att vi köpt programmet och det är reggat att gå på www.zoopet.com
admin
Christian Alfredsson
#9 - 10 juni 2010 13:21
Designmässigt så är det vBulletins forum rakt av. Jag stör mig själv mest på att det blir mycket saker vid huvudet på sidan. Ändå har jag bantat bort det som jag kan leva utan..
admin
Christian Alfredsson
#10 - 10 juni 2010 13:21
Facebook Connect är inte inkopplat, vill inte få länkar till den servern.
#11 - 10 juni 2010 13:27
admin skrev:
Designmässigt så är det vBulletins forum rakt av. Jag stör mig själv mest på att det blir mycket saker vid huvudet på sidan. Ändå har jag bantat bort det som jag kan leva utan..

Då tänkte du på exakt samma sak som jag! De blir lite plottrigt där upp med en hel del olika design på knappar rutor etc. Det går inte att få texten i välkommenfältet lite stiligare? Jag kan tänka mig att det tar över ännu mer för de som har längre användarnamn än jag (även om mitt är långt).

Intressant det blir när man skriver ett för långt inlägg likt:
http://www.alfredsson.eu/forum/showthread.php?140749-Testar&p=1425055&viewfull=1#post1425055
#12 - 10 juni 2010 14:18
Kunde inte låta bli att tjuvkika på testsajten[:o]

Lite småplottrigt är det men det är inte lätt att få plats med allt annars.

Det jag inte tyckte var så snyggt var när någon av flikarna 'Forum', 'Bloggar' eller 'Vad är nytt?' var markerade. Då blev fliken större och fick ett 'streck' i ovankant.

Annars hittade jag inget vid en första titt.

//Roger
Bilagor:
admin
Christian Alfredsson
#13 - 10 juni 2010 16:24
Det verkar ju inte vara så mycket fel. Ska stämma av med Kjell när vi gör uppgraderingen på detta forumet. Tyvärr tog det ganska många timmar på testservern att uppgradera så det lär göra det här också.
admin
Christian Alfredsson
#14 - 15 juni 2010 19:34
Tack alla testare. Nu har vi uppgraderat så det är liksom fullbordat faktum.

Låser tråden.

Annons