Testar video i inlägg
Sultanen skrev:Taggar är ett uttryck man brukar använda inom bla. programmering. En tagg har en början och ett slut, exempelvis taggen för fet stil börjar med [B] och slutar med [/B.] (utan punkt), likadant är det för taggen för att lägga till videoklipp ifrån youtube. Börjar med [youtube] och slutar med [/youtube.](utan punkt).
När du citerade mitt inlägg så såg du hur taggen för att lägga in den youtubefilmen såg ut:)
Kjell Fohrman skrev:[SIZE=4]OBS OBS OBS[/SIZE]
Samma Copyright regler gäller självklart för videos som för allt annat.
För att ni skall få rätt att lägga in videos så måste det vara era egna eller så måste ni ha tillstånd till detta.
admin skrev:När det gäller YouTube så har de inget emot att man länkar videofilmer: http://www.youtube.com/youtubeonyoursite , det är snarare så att de vill att man ska göra det. Den som vi länkar till har kvar Copyright en. Det som kan vara problem är om man länkar till filer som inte får ligga där. Det bör ju Youtube plocka bort då det är deras ansvar.
Fördelen med denna videolänkning är att det enbart går från den siten som så tydligt talar om att det är bra att länka till videofilmerna.
Sultanen skrev:Bra om folk lär sig använda funktionen först, det jag saknar är en knapp under den "avancerade" svarsmodulen som infogar youtubetaggarna och när du ändå är igång så rensa bort ett par av de onödiga knapparna som folk ändå inte använder typ [PHP][HTML][CODE] taggarna.:)
Salta Katten skrev:Länka material kan man ju göra hej vilt. Det är väl när man tex kopierar en bild, sparar ner den på sin egen dator och postar den någonstans man är olaglig. Att posta en länk är helt okej. Kanske var det ni skrev innan men jag tyckte det var lite oklart?
Och detta räknas som att länka trots att filmen syns här, och inte bara skrivs som en länk, eller?
JojjeN skrev:har nu testat att lägga upp .mov .gp3 och wmi på youtube men inga har blivit klara på mindre än 5 minuter, varav jag har stängt av dom.
Är det normalt att det tar så lång tid, eller vad gör jag fel?