test av begagnat akvarium

#1 - 30 augusti 2007 06:40
Hur gör jag när/om jag köper ett begagnat akvarium? Jag menar för att testa att det är okej? Något man ska tänka på att kontrollera redan vid köpet?:confused:
#2 - 30 augusti 2007 07:10
Kolla så att silikonfogarna ser hela och fina ut.
Är det ett ramakvarium så är det inte så blodigt att silikona om men då ska du se till att pruta.
Du kan även fråga hur gamla lysrören är. Är de närmre året så är det snart dags att byta ut dom.
Kolla så det inte är en massa repor i glaset. Ibland går det bra att vända på akvariet så baksidan blir framsida för att den sidan kanske har mindre repor.
#3 - 30 augusti 2007 12:06
Köp gärna ett akvarium som står och går med vatten och allt, om du sedan är den som river det så kan det inte bli något snack i efterhand om det läcker.
#4 - 31 augusti 2007 11:20
Tack för hjälpen!

Jag tar till mig era råd och kommer att tänka på dem när det blir aktuellt (måste fundera på hur stort akvarium jag vill ha och lite annat).:D
#5 - 31 augusti 2007 12:06
När du kommer hem med akvariet föreslår jag att du låter det stå vattenfyllt i badrummet eller på annan lämplig plats någon dag innan du tar det i bruk. På så vis hinner du se om det läcker trots din försiktighet :)

Annons