Termometer

#1 - 16 januari 2007 21:07
Har köpt mig en vanlig Inne/Ute termometer med sladd och en temperaturgivare i ena änden. Är det bara att köra ner den i karet eller ska man silikona skarven till givaren eller hela givaren. Kan vara gott att ha en digital så kan man ju se temperaturskillnader ock. max/min. någon annan som kör med en sådan?
#2 - 16 januari 2007 23:43
Jag doppade givaren och en bit av sladden i silikon för att vara på den säkra sidan:)
#3 - 17 januari 2007 08:57
okej, då blir det och silikona lite.
#4 - 17 januari 2007 18:48
Skulle tro det var en bra idé, hade en liknande historia i ett helt annat sammanhang med trasig givare efter några månader, så lite silicon är nog
en billig försäkring.
Satte silicon på givare två som har hållt något år nu =)
(använd akvariesilicon bara)
#5 - 17 januari 2007 21:33
fast kan den hänga ute i regn, snö samt frost ner emot 30 minus så klarar den säkert att vara i 25 gradigt vatten utan att ta skada tror jag
#6 - 17 januari 2007 21:46
Jo men många av dessa är väll gjorda av någon slag metall o det är väll inte fiskarna speciellt glada i.

Bättre o va på säkra sidan men det funkar säkert utan osså.

//MVH Tulle
#7 - 17 januari 2007 23:51
Skulle oxså tro att dom skulle klara det men vid närmare eftertanke är där ett konstant vattenntryck när den är nedsänkt i akvariet, och som dom flesta vet
så läcker det till ock med ut luft genom gummit på ett däck likaså läcker det kolsyra genom en vanlig pvc eller siliconslang vilket det nu var , så kan gott tänka mig att vattenmolekyler kan tränga in om det får lite tid på sig.
#8 - 18 januari 2007 06:40
Har haft min i över ett år nu utan silikon på

Annons