jag har nog bestämt mig för Tomatciklid!! :D dom ska vara fredliga och passar in i hur många liter... jag skulle gärna vilja veta vlilka växter som passar in till väst afrika så att den får en naturlig miljö! skika gärna nån länk som visar mycket fakta om fisken och dens naturliga miljö (har sett arbets beskrivningaran) och om ni har ett västafrikanskt akvarie så släng gärna in en bild! :D
Ja västafrikanska växter är jag inte helt säker på att de är, men i alla fall afrikanska:D .
Röd och grön tigerlotus (näckrosor). Köps som knölar, ofta med några blad på.
Crinium är lökväxter, finns lite olika arter med släta eller krusiga blad, några väldigt smala andra bredare.
Ammannia sengalensis elle gracilis, vackra stjälkväxter med smala konjaksfärgade blad. Funkar jättebra hos mej och är verkligen snygga. Även utan Co 2.
Anubias olika arter, är också afrikanska.
Glasormbunke Bolbitis huedelotii, placeras gärna på en rot nära utströmmaren, då de gillar vattenrörelse.
Vallisneria arter finns också i Afrika, men ingen av de arterna odlas som akvarieväxt. Är man inte så kinkig, så kan man använda vilken Vallisneria art som helst.
Hoppas detta var till någon hjälp.
MVH/Anita