Hejsan!
Tackar för infon och länken till en sida sommverkar interessant (ska läsa mera senare).
De har aklimatiserat sig bra och simmar omkring bland stenarna och rötterna på botten, och verkar allmänt nöjda.
I ciklid boken står det att de äter alla slags lite mindre kräftdjur och liknande. Om några dagar då jag börjar mata de hade jag tänkt ge dem lite nyckläckta artemia, så är de sysselsatta hela dagen...(läst ur ciklidboken)
Jag köpte dem på Akvarieleasing i sthlm och kostade 235 kr styck. De finns i ställningen med lite större sydamerikaner, längs ut till höger. Det finns säkert 15st kvar, de har bara sålt ett par förrutom mitt.
Finns det några bra könsskillnader??, i min nyinförskaffade aqua log finns det bilder på ett par, är det bra exempel att utgå ifrån?
Jag köpte de största färgglade exemplaret med lite utdragne fenor (ant. hanen) 0ch en liten blek med runda fenor (hona?, eller liten hane...)
Hopas flera än jag köper dessa, iochmed att de är så ovanliga. Så att vi får lite erfarenheter att dela med oss av i frammtiden.
/Lukas