Tekniska tillbehör till ett 450L

#1 - 26 november 2006 02:07
[FONT=Times New Roman]Har tänkt att sätta upp ett 450L Malawi akvarium skulle nu vilja ha lite tips om tekniskt utrustning som behövs. [/FONT]
[FONT=Times New Roman]Har kollat runt lite och fått uppfattningen att en 250W doppvärmare borde vara tillräckligt.[/FONT]
[FONT=Times New Roman]Seden var det frågan om filter botten/inner/ytterfilter. Har kikat lite på ett Am-top ytterfilter 1000 L/h. Är detta tillräckligt el ska man ha det i kombination med te x ett bottenfilter.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]En luftpump med syresten känns också som en sak man borde investera i. [/FONT]

[FONT=Times New Roman]Finns nu säkert en hela massa saker jag inte tänkt på så kom gärna med tips och råd.[/FONT]
#2 - 26 november 2006 02:11
Kan admin flytta denna tråd till 09. Mitt första akvarium känns som den passar bättre där ;)
#3 - 26 november 2006 10:20
Jag skulle satsa på en FX5a om du ska ha ett malawikar
Har ett am-top i mitt malawikar och fick sätta i en powerhead
Jag har ett 375L kar med malawi
#4 - 26 november 2006 10:21
Deje-Nicke skrev:
Jag skulle satsa på en FX5a om du ska ha ett malawikar

Har ett am-top i mitt malawikar och fick sätta i en powerhead

Och det är bara på 375L
#5 - 27 november 2006 12:30
okej titta lite på detta filter Fx5 och att försäljera säger att det är ett av de bästa filtren på marknaden bla bla är ju självklart det skulle ja oxå säga om ja skulle kränga något, men nu till frågan är detta filter värt pengarna?
#6 - 27 november 2006 13:49
det största amtop filtret borde väl bli perfekt? jag hade ett eheim 2028 i mitt 450l, funkade bra, men eheim är dyra. nästa gång jag ska köpa ytterfilter blir det am-top.

Annons