Natten blev lång och morgonen tidig.. Hon dog i natt [:(], efter bara 3 dagar hos mig. Min andra praktbotia trodde jag skulle dö oxå. Han har varit så cool tidigare, ätit från ytan, snaskat på sniglar och varit helt orädd och framme jämt, till och med kommer fram till glaset och säger "tjena" när man sätter sig och kollar på dom!
Under hennes vistelse hos oss blev han skygg, gömde sig och betedde sig ofriskt. I går stod han lodrätt och flämtade i ett hörn... Jag var 100 på att han skulle vara död i morse.
Nej - han levde i allra högsta grad och var tilbaka till sitt old self!??!!! Jag gav lite, lite mat och han drog upp till ytan å åt, bökade undan stenar å grejjade på!...
Jag ville bara berätta, kan det vara så att han VISSTE att hon inte mådde bra redan när hon kom? Betedde han sig så igår för att han tyckte det var otäckt att hon var sjuk och dog?
Jag har i alla fall gett medicin mot vita prick, jag har gett det i ett jätte tidigt skede och hoppas på gott resultat. Jag har mycket att åtgärda för mina fiskar och ska ta tag i det när behandlingen är slut.
Men är inte min praktbotia någonting alldeles extra speciell?..
/Anneli