hur många här har tatueringar och/eller piercings?
mest lite nyfiken.
solbacka skrev:Hål i öronen räknas inte? Det har jag inget annat... hihi skulle inte vilja ha någon tatuering...fast på en del är det fint, som min systers scorpion...
bena skrev:klart fantastisk present.
C.Ciklid skrev:Och vad jag fick leta efter någon som kunde tatuera den!! Tillslut ljög jag att det var min sons namn.. [:o] Förrens då kunde man tatuera in den. Egenhändigt skissad, fast jag går inte den tatueraren igen... Vart inte riktigt nöjd...
//Camilla
fairing skrev:jag har en tatuering på skuldran och piercing i tungan har haft i ögonbrynet som jag tog själv och en i naveln.man får inte taturea sig med föräldrars tillstånd förän man e 16 om man inte går till någon som e oseriös.det tycker jag är bra.
bena skrev:nja, den ser lite flammig ut.
jag har varken min frus namn eller min sons namn. men däremot har jag hans fotavtryck från när han var 2veckor gaddat på min fot. den andra foten ska fixas när jag blir rik typ.
Tenkare skrev:kommer pilen från amigatiden eller?
Fräckt.
Nils Holmström skrev:Jorå...
Och ett 10mm hål i höger öra och en ring på vänster sida om läppen.
joda skrev:tjena...
jag har oxå råkat hamna under dom där nålarna...[:-74]
finns några bilder på dom här...
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=101612&gid=272412
//jonatan
jolon skrev:Kan man tatuera baksidan av örat?
Har lääänge funderat på att trycka dit ett "Hands off" eller något liknande bara för att roa en rätts läkare om man råkar hamna i en sån situation.
Annan fråga,, vad får man pynta för en femudd som täcker ryggen? (En färgs)
joda skrev:tjena...
jag har oxå råkat hamna under dom där nålarna...[:-74]
finns några bilder på dom här...
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=101612&gid=272412
//jonatan
Erk skrev:Jag vill tatuera Uniteds märke vid bröstet, där märket sitter på tröjorna, nära hjärtat. Men jag har hört att det är olagligt att tauera där i Sverige. Är det sant och varför i så fall?
bena skrev:du har hört fel. det är lagligt att tautera precis överallt på kroppen. till och med lagligt att i teori tatuera in en swastika i pannan på en 3åring om man skulle vilja.
Tenkare skrev:Nja det sista kan du glömma. Det är en 18 årsgräns på tatueringar hos seriösa tatuerare. Men man får tatuera precis överallt.
10 år min kusin gjorde hål i öronen på sin 1 åriga dotterNils Holmström skrev:hos seriösa tatuerar som tar ansvar ja, men med det är det inte sagt att det är olagligt! det är inte olagligt att pierca folk under 18 tex, och hål i öronen har ju varenda 10 åring nuförtiden... vilket man ju kan diskutera lämpligheten i...
Tenkare skrev:Nja det sista kan du glömma. Det är en 18 årsgräns på tatueringar hos seriösa tatuerare. Men man får tatuera precis överallt.
joda skrev:ni är väl inne på samma spår med det där...
det är väl så att det är dom seriösa tatuerarnas oskrivna lag att inte tatuera personer under 18 år, vilket jag tycker är helt rätt... vissa av dom seriösa går med på det om den "minderåriga" har sin mamma eller pappa med sig och alltså deras godkännande...
sen så är det ju en del diskusioner om att tatuera ovan hals och på händer pga att det är så många som ångrar sig så det kostar staten ganska så mycket pengar på alla som vill "operera" bort dom när dom plötsligt ångrar sig eller när dom får nått jobb där inte tatuernigar är så lämpligt att dom syns... vilket jag själv inte förstår vad det spelar för roll om nån har en tatuering eller inte... men det finns ju en del som stör sig på det...
sen är det ju så som tenkare säger att det finns dom oseriösa som gör vad som helst för att få inte lite stålar...
//jonatan
Nils Holmström skrev:jag tror det blir svårt för arbetsgiva i framtiden, om de bara ska anställa folk utan piercingar eller tatueringar. eftersom det är så vanligt blir det lite som att välja bort att anställa folk med typ, fräknar.
Sen ska högerarmen fyllas på hela vägen upp. eriahl skrev:Inte alls färdigSen ska högerarmen fyllas på hela vägen upp.
eriahl skrev:Han har lite fria händer så att säga och har säkert en plan.
Hur mycket det kostat har jag inte i huvudet nu. Har inte blivit något på flera år av olika anledningar. Men jag fick bra pris, kanske för att han hade lite fria händer bland annat, behövde inte leva på vatten och bröd sas.
eriahl skrev:Blir Boris Vallejo stuk på ryggen är det tänkt.
bena: du har inga fler att visa
bena skrev:jobbdatorn vet du.. kan inte spara bilder på den.
men kolla
http://www.molokosynthemesc.com/search/srch2004.exe?search=bena&lim=0
kul att låten 'freak on a leach' med 'korn' började spela när jag skulle kopiera länken..
där kan du själv kolla runt lite.
C.Ciklid skrev:Är det alltså du med kluven tunga och en j***a massa piercing? Jisses!! Hur kändes det i så fall att klyva tungan!!??
//Camilla
kaj.p skrev:Nytt från Socialstyrelsen http://www.socialstyrelsen.se/Publicerat/2006/9279/2006-1-14.htm
bena skrev:
...men det är allt för ofta man ser små barn med hål i öronen).
C.Ciklid skrev:Det tycker jag är sjukt. Jag skulle aldrig komma på att ta hål i mina barns öron vid några veckors/månaders/års ålder för lite tingel tangel. Idioti! När min dotter är så pass gammal och förstår att det gör ont att ta hål och risker man tar, då kan vi börja diskutera håltagning.
//Camilla
miluhe skrev:Helt okey att pierca sig för dem som gillar det. Men själv tycker jag det är fruktansvärt fult.
Nils Holmström skrev:FRUKANSVÄRT fult? hårda ord det där :p. fruktansvärt fult är ett epitet jag inte skulle ge mycket, utom typ fleecetröjor, trätofflor och illastittande jeans.
miluhe skrev:Helt okey att pierca sig för dem som gillar det. Men själv tycker jag det är fruktansvärt fult.
Lutt skrev:håller helt med piercingar är frunktansvärt fult, men däremot skulle ja vilja gadda mig....
Nils Holmström skrev:En sak som jag tycker är märkligt, är folk (och kanske föräldrars mest) motstånd mot pirecingar, kontra deras acceptans för tatueringar. Jag menar, en pircing kan du ta ut när som heslt, och dem lämna på sin höjd en röd liten prick. en tatuering sitter där den sitter och är MYCKET svårare att få bort. dessutom behöver du itne direkt "stå" för en pircing, eftersom den inte på något sätt kan vara en betydelsebärare i samma utsträckning som en tatuering med olika politiska/religiösa/spirituella motiv, tex osv.
albjohn skrev:...är både fula och ser äckliga ut
Nils Holmström skrev:Nej, nu blir jag faktsikt lite putt. Har era föräldrar inte lärt er vanligt hyfs?
Nils Holmström skrev:Visst, klart det är en smaksak, men ditt uttalande fick mig att tänka på alla de människor jag träffat som förbjudit sina barn att pierca sig, men inte haft accpeterat eller rentav uppmunrtat tatueringar. hur kommer detta sig, någon som vet?
Nils Holmström skrev:FRUKANSVÄRT fult?
fruktansvärt fult är ett epitet jag inte skulle ge mycket, utom typ fleecetröjor, trätofflor och illastittande jeans.
Oscar Cederqvist skrev:
albjohn skrev:Men detta går bra att säga ?
Lev som du lär innan du börjar gasta.
Nils Holmström skrev:Ja, det där sade jag ju naturligvis bara för att på ett lite subtilt sätt peka på det något märkliga i att häva ur sig sådana saker. Dessutom disskuterar vi varken fleectröjor eller illasittande jeans här. Hade det däremot funnits en tråd som hette "fleecetröjor 4-ever", hade jag ju naturligtvis inte hävt ur mig sådana saker där, det säger ju sig själv.
Nils Holmström skrev:Visst, klart det är en smaksak, men ditt uttalande fick mig att tänka på alla de människor jag träffat som förbjudit sina barn att pierca sig, men inte haft accpeterat eller rentav uppmunrtat tatueringar. hur kommer detta sig, någon som vet?
andreassofus skrev:själv har jag hål i tungan och har 4 tatueringar,, kan inte säga att jag e stolt över nån av dom... mest fyllegrejer och "jag är en tuff ungdom# tatueringar,, men när det gäller tatueringar så går det ju inte o ädra på tyvärr om man inte tatuerar över dom eler gör en laserbehandling vilket jag inte har någon lust med, så dom får sitta kvar.
så vill folk ha tatueringar och piercingar så varsegod. finns väldigt mnga smakfullla sådanna oc h duktiga tatuerare (jag hade inte det) :)
Kan jag verkligen hålla med om man får vad man betaler för(I många fall):)bena skrev:finns en bra 'regel'.
"en billig tatuering är sällan bra, och en bra tatuering är sällan billig".
miluhe skrev:Så igen jag menade inte att va elak bara nyfiken varför man vill dekorera sig så?
bena skrev:men om alla hade tyckt likadant så hade det inte funnits konflikter kanske...
rent vatten skrev:Jag gjorde ett par i Thailand nyss.Billigt bara 2000 Bath.
rent vatten skrev:Du får se dom på nästa träff.
rent vatten skrev:Kan du Kinesiska så förstår du nog vad jag har gjort?
TinaW skrev:Ja, det tyckte jag med!
Men jag tvekade länge om det var "lagligt" eller inte... sen gjorde jag den ändå!
Tycker att jag hade gjort mig förtjänt av den... bidrar med minst en hundralapp i månaden till dom, och har gjort det några år nu...
miluhe skrev:Min dotter vill ha ett smycke i naveln. Men hon undrar om man kan få någon slags bedövning. Även hur pass ont en piercing i naveln gör(olika från person till person så klart).
Ni som gjort det hur känns det?
Mvh Cecilia
miluhe skrev:Min dotter vill ha ett smycke i naveln. Men hon undrar om man kan få någon slags bedövning. Även hur pass ont en piercing i naveln gör(olika från person till person så klart).
Mvh Cecilia
Mvh Cecilia
CrillePille skrev:anser man sig behöva bedövning el dylikt för att göra en piercing/tattoo så ska man antagligen låta bli...
smärtan e ju en del av hela grejen... för mig e hela proceduren så jävla najs.. beställa tid, gå och vänta, gå dit, alla dofter, alla ljud osså då såklart smärtan och känslan av nålen i huden.. längtar redan tills nästa lördag..=)

CrillePille skrev:
min påbörjade arm-sleeve... ska fortsätta på den på lördag (upp till axeln blir det då..) har även andra armen i liknande stil...
bena skrev:hos tattooworld..?
om det är så, vem är det som kör den? (tänkte mest eftersom charlie inte är helt kry)
Adamzon skrev:harj ejn pirsszzzing i töngan <-- Så lät det dom 4 första veckorna, nu har man vant sig ca 6 år senare :)
Har fortfarande inte bytt stav dock :)
har en liten drake på underarmen, och en varg på överarmen tatuerade :)

kariba skrev:Jag och min man har likadana tatueringar på insidan av högerarmen. Det är en ödla , typ leaopardgecko.
Jag vill ha många fler, men det kostar ju så mycket pengar. Barnens namn i en tribal på armen har jag bestämt mig för.
Har hål i öronen, har haft navelpiercing och i näsan...
jaguar skrev:byt stav!! om man har otur kan man trycka sonder närverna i gomen som kan leda till tandlossning!
andreassofus skrev:
något tips om vad man kan göra för att den inte ska skruva upp sig hela tiden?