Tateurndina ocellicauda i Göteborgsområdet??

#1 - 20 juli 2004 20:33
Påfågelgobi/Killigobi/Indiangobi, kärt barn har många namn... Är det någon som vet var man kan köpa denna sort i Gbg-området med omnejd? Pris? Nån som odlar? Tror jag fått tag i två honor så det hade varit roligt att komplettera med en hane också.
Mvh Jenny
#2 - 20 juli 2004 20:42
Kolla med Zoomässan i Kungsbacka, han har i varje fall på sin lagerlista.

http://www.zoomassan.se/fiskar/fiskar.htm
#3 - 20 juli 2004 20:50
Japp ,Zoomässan har Påfågelgobi och några arter till,såg de igår :).
#4 - 21 juli 2004 06:24
Hej Jenny!
Jag bor ca en mil norr om Stenungsund och har en stor kull påfågelgoby. Än så länge är de mycket små, ca 1 cm. Hör gärna av dig om ett par månader då de förhoppningsvis har blivit större.

Olle
#5 - 21 juli 2004 20:53
Åh vad roligt!

Var påzoomässan enkom i detta ärende i fredags och då såg jag inga men tack för tipsen, där finns så mycket fisk så det är lätt att missa.

Olle: Jag är ofta i Ödsmål och hälsar på släkt. Det hade ju inte varit nån omväg att tala om! Det skall jag verkligen lägga på minnet!!! Jag väntar gärna för det känns bra att veta varifrån fiskarna kommer! Om du kommer ihåg detta så skicka gärna ett mejl när de är leveransklara. Mejladressen finns i min användarprofil. De allra gladaste hälsningar // Jenny
<center>[:-58]</center>
#6 - 21 juli 2004 23:59
jag köpte mina på herkules, det fanns kvar sist jag var där men det var några veckor sedan.
#7 - 22 juli 2004 06:42
Vad roligt att hitta en akvarist med ödsmålsanknytning, som dessutom är intresserad av en av mina favoritfiskar! [:)] Jag bor uppe i skogen mellan Ödsmål och Svenshögen. Ska du åt det hållet får du gärna höra av dig och titta in! Har du sett min artikel om påfågelgobyn? http://www.akvariet.tripnet.se/tidskriften/nya.htm

Olle
#8 - 22 juli 2004 09:20
Lenmar:de gick i ett av akvarierna som är delade med filter mattor ...i andra ingången om jag mins rätt.
#9 - 22 juli 2004 18:46
Lenmar; Jag hänger på om du ska upp till Olle. Jag har själv köpt ursöta viltfångade platyn av honom.
#10 - 22 juli 2004 19:14
På söndag åker vi till Ödsmål för att vara hus- och hundvakter i en vecka. Det hade varit väldigt kul att ta en vända förbi, jag tar kontakt på annat sätt. Å Marie J, då kan du förmodligen vägen? [:-94][:-34]
Kanske skall jag baka en kaka att med?? [:-21][:)][:D][:-88]
MVH/Lenmar
#11 - 22 juli 2004 19:18
Klart jag kan vägen =)
En kaka förväntar jag mig men framförallt att få grilla och tala om allt (fisk) med lite uppfriskande dryck! Jätte kul att du ska komma hit upp en hel vecka!!!!
#12 - 23 juli 2004 06:16
Ni är välkomna någon kväll i nästa vecka! Men hör av er först så att jag är hemma. En liten kommentar bara: platyna var inte vildfångade utan av egen odling. Däremot var de av vildformen.

Olle
#13 - 9 augusti 2004 12:26
Det var jag som skrev klantigt i all hast. Tack för rättelsen Olle!

Annons