täta ett akvarium !!hjälp!!

#1 - 22 augusti 2007 16:54
jag ska köpa ett akvarium på 200 liter med tillbehör för 300 kr
anledningen till att hon säljer är för att den har stått på vinden i 15 ÅR och den är bara i vägen. och hon vet inte vilket skick den är i, men det är inte trasigt. och då undrar om det finns någon som vet hur man gör och typ vad akvarie silicon kostar.
!!! snälla hjälp mej fort så att jag vet om jag ska titta på ett annat akvarium!!
Linn :D
Maffia666
#2 - 22 augusti 2007 18:13
jag ska köpa ett akvarium på 200 liter med tillbehör för 300 kr

anledningen till att hon säljer är för att den har stått på vinden i 15 ÅR och den är bara i vägen. och hon vet inte vilket skick den är i, men det är inte trasigt. och då undrar om det finns någon som vet hur man gör och typ vad akvarie silicon kostar.

!!! snälla hjälp mej fort så att jag vet om jag ska titta på ett annat akvarium!!

Linn :D
Be henne fylla på vatten i det så kan du ju se om det läcker. Men om du köper det så skulle nog jag silicona om det. Du skär bort den gamka siliconen med någon form av rakbladskniv och ser till att få bort all silicon, du behöver inte ta bort den mellan glasen. Sen tvättar du med aceton så att ytorna blir rena och fettfria. Sen tar du en sida åt gången och lägger ut en sträng med silicon och drar ut denna, är det ett helglas så använd maskeringtejp så får du snyggare fogar, ett ramakvarium har du ramen som döljer fogen. Jag har betalat ca 60-80kr för en stor tub silicon.
#3 - 22 augusti 2007 19:13
tack!!

tack så mycket nu känns det bra!!!,
Du är en ängel[:-2]
Maffia666
#4 - 22 augusti 2007 19:25
tack så mycket nu känns det bra!!!,

Du är en ängel[:-2]
Tack så mycket:). Har du tur kanske det är tätt, men för att vara på den säkra sidan så silicona om det. Lycka till med karet;)

Annons