Tar man bort inlägg?

#1 - 11 april 2006 08:03
Hej!
Jag är just nu sjukskriven och kan inte göra så mycket annat än att läsa och läsa...så fick jag för mig en knasig ide :) , att jag skulle börja läsa igenom alla foruminlägg i gruppen växter, från början till nu. Men så upptäcker jag att vissa där det borde funnits mycket mera svar, bara innehåller ett par svar och då mest Kjells svar. Konstigt, det är mappar som är markerade som heta. Tar man bort inlägg efterhand i gamla eller vad har hänt? Det är ju faktiskt vissa även av de gamla ämnena som kan vara intressanta.
#2 - 11 april 2006 08:10
Kjell brukar låsa en del trådar.
Jag tror han endast raderar klart olämpliga inlägg.
Varför inte ge några exempel på trådar du tycker är oförklariga.
:)
#3 - 11 april 2006 08:17
De är inte oförklarliga, bara korta! :).
Ett ex av flera är: Näringsbrist, PMDD-dosering där defdac och Kjell diskuterar näringsbrister, gödning eller inte gödning. Det har varit ett hett ämne, alltså minst 15 inlägg. Nu är det "bara" 13 kvar och det är bara Kjell och defdac som förekommer där vilket jag har mycket svårt att tro var fallet. Så är det i flera som jag har hittat hitills och de är inte låsta.
#4 - 11 april 2006 08:33
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag vet inte riktigt vad kriteriet för "hett ämne" är men det finns många som har färre inlägg än 15?[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000][/COLOR][/FONT]
#5 - 11 april 2006 08:34
Ibland blir trådarna korta trots allt kanske
:)
#6 - 11 april 2006 08:40
[quote=Fr BuBu]Nu är det "bara" 13 kvar och det är bara Kjell och defdac som förekommer där vilket jag har mycket svårt att tro var fallet. Så är det i flera som jag har hittat hitills och de är inte låsta.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag tror jag hittade tråden :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Denna är ju från 2002 och jag tror nog inte att det var riktigt lika många som debatterade PMDD då :) .
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=34827[/COLOR][/FONT]
#7 - 11 april 2006 08:57
Nej det kan ju vara på det sättet att det kanske inte var så många aktiva vid den tiden, jag blev så paff bara för jag hittade en hel del trådar där det i stort sett bara var just Kjell som svarade men det kan ju vara en förklaring :).
#8 - 11 april 2006 08:58
hehe vilket roligt svar kjell kom med i början :D
#9 - 11 april 2006 09:03
Jo just i det ämnet var det lite komiskt och samtidigt tankeväckande hur saker och ting har förändrat sig snabbt inom hobbyn.
#10 - 11 april 2006 13:54
[quote=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag vet inte riktigt vad kriteriet för "hett ämne" är men det finns många som har färre inlägg än 15?[/COLOR][/FONT]
[/quote]
Jag tror det menas att det görs nya inlägg ofta. Ta t.e.x ZMHI. Där görs ju inlägg jätteofta och då blir det hett. Tråden "Är du inte längre Goldmedlem" har inte ett enda svar men över 500 visningar, och den är "het". Kanske är det 500+ visningar eller inlägg väldigt ofta??:confused:
admin
Christian Alfredsson
#11 - 11 april 2006 14:03
15 svar eller 150 visningar gör ett ämne hett!
#12 - 11 april 2006 14:12
Det finns trådar som helt och hållet har försvunnit pga av olika omständigheter jo.

Vissa där vissa personer ha blivit kritiserade så har försvunnit lilla kvikt.
#13 - 11 april 2006 14:29
[quote=admin]15 svar eller 150 visningar gör ett ämne hett![/quote]

Och hur ser man att ett ämne är... hett :confused: [:o]
#14 - 11 april 2006 14:37
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Om du tittar på en kategori t ex. "Zoopet.com" så finns det symboler framför ämnerna, mappar som ser lite olika ut. Längst ner på samma sida ser du förklaring på vad dom olika mapparna betyder.[/COLOR][/FONT]
#15 - 11 april 2006 14:42
[quote=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Om du tittar på en kategori t ex. "Zoopet.com" så finns det symboler framför ämnerna, mappar som ser lite olika ut. Längst ner på samma sida ser du förklaring på vad dom olika mapparna betyder.[/COLOR][/FONT][/quote]

Så smart! Jag tror jag lär mig något nytt varje dag här på Zoopet!!! :p
#16 - 11 april 2006 15:01
[QUOTE=Bucket]Det finns trådar som helt och hållet har försvunnit pga av olika omständigheter jo.

Vissa där vissa personer ha blivit kritiserade så har försvunnit lilla kvikt.[/QUOTE]

Ja men då finns där en till förklaring.
Bilagor:
#17 - 11 april 2006 15:40
[quote=Fr BuBu]Ja men då finns där en till förklaring.[/quote]

Nej minsann, inte alltid! Jag fick en tråd helt raderad, inga spår kvar ens. Jag mailade och undrade varför och då fick jag en förklaring via mail.
#18 - 11 april 2006 16:07
[QUOTE=Fr BuBu]Ja men då finns där en till förklaring.[/QUOTE]

Absolut inte.
admin
Christian Alfredsson
#19 - 11 april 2006 16:46
Kolla i reglerna så ser ni varför inlägg tas bort: http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=271&Itemid=139

Den vanligaste anledningen är nog att de är i fel avdelning.
#20 - 11 april 2006 16:52
Nåja det verkar som en del bara har försvunnit. Jag tänkte kanske att det hade varit av platsskäl, därför min undran från början egentligen, för det är ju en del ganska intressanta saker och som liksom blir halvfärdiga....men jag kämpar vidare med läsningen ;)
admin
Christian Alfredsson
#21 - 12 april 2006 05:07
Vi har sedan starten inte raderat något av platsskäl. Vi konverterade allt i årsskiftet 2004/2005 men jag tror inte att vi förlorat något då. Den rapporterade lika många inlägg i det nya forumet som det gamla.

Annons