tappat intresset?

#1 - 26 januari 2009 18:30
heej, jag har just nu en albinogroda i mitt akvarium, men jag vet tyvärr inte va jag ska göra eftersom jag har tappat intresset för fiskar/grodor överhuvudtaget. iallafall på sötvatten, har funderar på saltvatten, men va ska jag göra med grodan? han är snart runt 6-7cm stor.. och han behöver ett större akvarium än de jag har nu, de e på 54.. han hade förut en palettciklid som kompis, men jag gav bort han för att jag tappat intresset. men just nu e de ingen som vill ha min lilla groda? va kan jag göra? jag kan inte döda han heller.. jag har blivit för kär i han.. nått råd som jag ska göra för att få tillbaka intresset eller ska jag försöka göra nått annat??:confused: jag vet snart inte va jag ska göra med grodan.. han blir bara större och större. och jag tappar bara intresset mer och mer. snälla hjälp mig.. :p;)
#2 - 26 januari 2009 18:38
Om jag var du så skulle jag sålt all inredning i akvariet och gjort allting nytt och fräschst med nya fiskjar som funkar med grodan.

Tänk på att klogrodor (SOm du troligtvis har) gillar att vara i stim.

Du kanske tillochmed ska köpa helt nytt akvarie med helt ny inredning, inriktining, bakgrund, osv.
#3 - 26 januari 2009 18:48
jo, min groda hade en/flera kompisar förut.. men alla har dött av nån konstig anledning.. jag har märkt att han klarar av fiskar som är över hans storlek, eller i samma storlek, annars äter han upp dom tyvärr. men hur många till grodor kan jag ha? jag e så osäker på hur många man kan ha. för först hade två stora och tre små, alltså dvärg. och albinosarna va mindre än dvärgarna när jag fick dom. men alla har dött förutom min tjockis som jag har nu.. jag har funderat lite.. läste förut att dom är ursprunligen från afrika. vad finns de i afrika? tänka att man kunde ha tema på de i akvariumet. men vilka fiskar och växter? vilken sten, jag har alltid kört på blandat och aldrig brytt mig va de kommer ifrån, men eftersom jag har tröttnat och akvariumet har bara algat ihop sig så tänkte jag på lite på afrika tema.. de måste ju vara ganska stora fiskar om jag ska ha dom tillsammans med grodan...
#4 - 26 januari 2009 19:19
Nån dom vet nån fisk som e stor nog tillsammans med grodan, men ändå från afrika, eller nån växt från afrika?
#5 - 27 januari 2009 03:32
Jag har min groda ensam, ingen som sagt att dom vill vara i stim?:confused:

däremot den lilla varianten vill ju det, dvärgklogrodan. Jag har också en albino, en Xenopus laevis. Det är säkert samma du har, sök på google:)

vet dock inte vilka fiksar den passar ihop med, bara dom som är stora iaf :)
fast min går ihop med fembandsbarben med, det är neontetror han gillar. :S

Annons