Tänkte starta upp ett till akvarium

#1 - 28 december 2004 14:45
Jag har börjat planera på att starta upp ett till akvarium, men jag vet inte riktigt vad jag ska ha i den.
Har kikat lite på Siamesiska kampfiskar, men kan man ha andra fiskar då? För jag har hört att hanen kan vara lite aggressiv. Kan ju inte ha mer än en i varje akvarium heller, för då slåss dom tills en dör.

Ifall du kanske har något tips på fina fiskar, som går bra i samma biotop som kampfisken.
25-30grader, 6-8pH, ca75cm långt akvarium, vet inte riktigt hur stort det är. Min mor köpte det för ganska länge sen, men hon vet inte heller.
#2 - 28 december 2004 14:48
om du tar längded gånger bredden gånger höjden i dm få du fram hur många liter akvariet rymmer
#3 - 28 december 2004 14:48
typ allt utom fenbitare.
#4 - 28 december 2004 14:54
Ursprungligen skickat av stenar

om du tar längded gånger bredden gånger höjden i dm få du fram hur många liter akvariet rymmer

Så var det. Har inte så mycket minne om hur man räknade ut volym på saker och ting. Var adlrig så aktiv på matten i skolan.

Ursprungligen skickat av Servant

typ allt utom fenbitare.

Som Praktbotian till exempel?
Har ett par sådana i en annan balja med lite blandade tetror.
Fick två stycken slöjfiskar av min moster när hennes balja gick sönder, men dom överlevde inte länge då botiorna var väldigt glada på att äta fenorna...
#5 - 28 december 2004 15:09
Det är en 100liters balja jag har. så det får ju plats med några firrar iaf.

Annons